Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
välj en artist/skiva, till höger under artistnamn och namn på album hittar du en "knapp" som kallas "blanda". Kan va den som spökar? Kolla också om din mobil blandar låtar hej vilt utan att den är ansluten till bilen.
Användarvisningsbild
av std
Jeg oppdaget at dersom iPhone4 står på random klarer jeg ikke å skru av dette ved hjelp av bilens meny. Det er et kryss (X) i menyen, med det får jeg ikke bort. Dersom jeg setter random fra bilens meny kan jeg også fjerne den derfra.
av Kanglou
dst02 skrev:hm kanske, ifall du ständigt åker på dåliga vägar så ;) . Prova får du se.
Nja stod still med bilen när jag testade att byta låtar.Men har av aktiverat den nu får testa i morrn då jag är borta över natten utan en laddkabel med mig:(

Eller någon som vet vad jag bör av aktivera i iphonen för att bli av med problemet?
av Kanglou
När jag stoppar i iphonen i bilen så blir ju iphonen "låst" dvs den blir ju bara en iPod så man kan ju inte komma åt inställningarna för blandar knappen.

Jag har även gått in i bilens meny och kryssat i mappar för uppspelning.
av svenl
Nu har jag fått besked från Bilia. De säger att iOS 5 inte är kompatibel med mjukvaran i min bil och att det inte hjälper att uppdatera. Jag får vackert sitta och vänta på en uppdatering från Apple.

Med tanke på att jag har en hyfsat ny MY11 och ni med äldre bilar inte har problem så kan man ju undra om ni skall vara oroliga för att det pajar vid nästa service..
Användarvisningsbild
av rowe
Trevligt, nu med senaste versionen av Spotify för Iphone så kommer låttitel + information upp i displayen (i alla fall på en MY11) när man kopplar in telefonen via ipod/usb kabeln. Nu återstår bara att kunna byta låt via ratten (men det kanske kräver ett jailbreak, någon som vet?)

//Ronnie
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]