gnestakalle skrev:Fyrhjulsdrivet menar du va..? :DWoooohooo! Och jag som åker bakhjulsdrivet! Fy faaaan vad tråkigt det är med vinter då!Det är ju med bakhjulsdrivet det är roligt, men det var väl det du menade. :mrgreen:
Mvh GK
Moderator: Moderatorer
gnestakalle skrev:Fyrhjulsdrivet menar du va..? :DWoooohooo! Och jag som åker bakhjulsdrivet! Fy faaaan vad tråkigt det är med vinter då!Det är ju med bakhjulsdrivet det är roligt, men det var väl det du menade. :mrgreen:
Mvh GK
Ticken skrev:Woooohooo! Och jag som åker bakhjulsdrivet! Fy faaaan vad tråkigt det är med vinter då!Hygglo liksom o strö salt i såren, blir nu andra vintern i mitt liv utan bakhjulsdrivet, hur kul är det på en skala :( kan man anmäla inlägg från moderatorer?
(Ironivarning)
...
/Ticken
Hygglo liksom o strö salt i såren, blir nu andra vintern i mitt liv utan bakhjulsdrivet, hur kul är det på en skala :( kan man anmäla inlägg från moderatorer?Du får väl skaffa en bakhjulsdriven som vinterbil
2444ever skrev: Men för mig var det nära att sluta illa p.g.a något liknande fyrhjulsdriftsyndromet, att det känns så säkert att man lurar sig själv.Det där är ju enbart en attitydsfråga. Jag har både ABS, DSTC, AWD samt krockkuddar överallt och det gör ändå inte att mitt sunda förnuft upphör att fungera. Är det halt så är det halt för alla. Det är lika halt för en XC70 som för en gammal bakhjulsdriven pundargurka. Största skillnaden tycker jag är att jag kan ta mig fram bättre än de flesta andra och kan parkera där andra inte kommer fram och absolut inte kommer loss.
Cicaro skrev:Jag undrar hur länge till man vågar vänta med vinterdäcken, i fredags hade man kunnat åka skridskor till jobbet på motorvägen.... Och i torsdags fick jag skrapa rutorna när jag skulle iväg....Jag tror att det är en god ide att plocka på vintersulorna nu för jag har en känsla av att den första snön kommer snart.
Fast det ryktas ju om att det blir varmt igen och det är ju onödigt att slita på dubbdäck i onödan?
Sen blir det första vintern på länge som jag kör framhjulsdrivet, kanske inte lika skoj men känns ändå bra eftersom nya bilen har både abs osv, dvs. borde vara bra mycket säkrare....
Men det är klart, mindre kul att inte få ut och sladda ??:-/
Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]
blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]
Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]
Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]