Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Mjukvaran finns inte i programmet. Som sagts tidigare så måste man ha ett konto hos volvo och därifrån ladda ner mjukvarorna till bilen.
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Okej...Någon som vet hur man kan få tag på det på något annat sätt en på volvo verksta???
Jag vill ha färddator i bilen så jag prata med dem på bilia om det och det visa sig att om
jag köper spaken med knapparna själv och bilia bara laddar mjukvaran kostar det 3300kr.
helt vansinigt för att trycka på en knapp och skicka över litte 11110001001010 .

Mvh Mikey
Användarvisningsbild
av MartinS
Mikeyax skrev:Okej...Någon som vet hur man kan få tag på det på något annat sätt en på volvo verksta???
Jag vill ha färddator i bilen så jag prata med dem på bilia om det och det visa sig att om
jag köper spaken med knapparna själv och bilia bara laddar mjukvaran kostar det 3300kr.
helt vansinigt för att trycka på en knapp och skicka över litte 11110001001010 .

Mvh Mikey
Kostnaden för att trycka på knappen och skicka över 1110001001010 är nog runt 300kronor, resten av beloppet är kostnader för att täcka utvecklingen hos volvo som har satt alla dessa 1:or och 0:or i rätt ordning.

/Martin
av lancelom
Hej!

mitt första inlägg i detta eminenta forum :wink:

Lite frågor som rör felkodsläsaren som kan köpas via ebay, finns det någon som är säkrare att beställa av än någon annan på ebay?

kan vara en klok tanke att prova att installera programvaran innan man beställer men var kan man få tag på den senaste versionen för att testa med?
Användarvisningsbild
av Funk
Vad det gäller säkerheten så skulle jag påstå att en kombination av ebay och Paypal det säkraste som finns idag.

/Thomas
Användarvisningsbild
av andreasb
Har selv handlet veldig mye både på aliexpress og ebay, og aldri hatt problemer med noen av de. DiCE kjøpte jeg fra aliexpress da den var en del billigere der.
av lancelom
Tack för tipsen.

Angående programvaran.... finns det ngn som skulle tipsa om var man kan hitta den senaste versionen av vida för att kunna testa så att det fungerar på datorn innan man beställer felkodsläsaren??

/Lasse
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 241
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]