Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fästerna till blinkern på framskärmarna är dåliga å dom går knappt att sätta dit!!!!... har provat allt.. limmat med starkt lim!!!!

Min tanke nu är om dom måste sitta där? mötte en 240 å på den hade dom helt enkelt tagit bort dom... kan man göra det? vad säger besiktingen om det? det finns ju 1 blink bak å en blink fram, räcker det int med dom? nån som har svar? :D man blir ju tokig på skiten :P

mvh tobbe
SBP:s krav vet jag inte men jag har en fråga. Är det själva blinkersenheten som blivit i dåligt skick eller har rosten angripit plåten där den skall sitta?

Mvh GK
Förstår inte problemet, är det fästet på blinkersen så fungerar det utmärkt med typ butyllim (kletas fast då) eller köpa nya blinkers, är det hålet i skärmen som rostat och blitt större så får man svetsa eller byta skärm.

Från 86 så ska det sitta sidoblinkers.
Om dom inte är skadade kan det då vara dålig passform, i så fall är det nog lika bra att sätta dit original igen.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Om dom inte är skadade kan det då vara dålig passform, i så fall är det nog lika bra att sätta dit original igen.

Mvh GK

Japp har funderat på det..... funderar på att åka till skroten å byta allihop.... blir int så dyrt ?
Hasse63 skrev:Finns nya på Biltema, och limma måste gå men då blir det problem att byta lampa :wink:
ok vad kostar dom på biltema ? japp just det ja tänkte på :D
Hasse63 skrev:Vet inte... finns på skruvat.se oxå + på fler ställen så prova googla
Hade det här varit facebook hade jag klickat "gilla"... Google is our best friend...
:mrgreen:
Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]

Låter helt OK. Köpte du bra tändka[…]