Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja

Har lite problem med V70 144hk -00, den dör ibland i skarpa svängar (oftast högerkurvor)... Den dör oftare när det är lite bensin i tanken, typ under 20l, då märker man att den börjar bli konstig. Den brukar dock inte dö helt, utan gå ner till ca 600rpm, sen händer det ingenting när man trycker på gasen tills vägen blir rak. Ibland dör den någon sekund på motorvägen åxå när reservlampan har tänt sig, fast det går ändå att köra flera mil med den, men man är ju lite nervös att den ska stanna helt då..^^

Kan det vara något med tanken? Eller kanske bränslefiltret (aldrig bytt i min ägo), eller vad tror ni??
av *pettson*
Borde vara problem med bränsletillförseln redan i tanken. Ta reda på varför? Finns bara en metod och det är att lyfta upp pumpen med dess hållare för att se vad problemet är.
av *pettson*
JagRullarInteJustNu skrev:Ok, det låter jobbigt :)
Allt är relativt.
Tycker du det är enklare att låta bilen vara som den är så gör du så istället, men då förstår jag inte alls varför du tog dej tid till att göra ett inlägg från början..
Som ägare till en åldrande bil står du inför ett antal val. Antingen låter du bilen stadigt försämras eller så underhåller du den så att kan ha många angenäma mil bakom ratten. Om du bestämmer dig för att du vill ha en bil du är nöjd med så kommer ytterligare ett val. Att du låter verkstäder göra reparationer och underhåll eller att du bestämmer dig för att efter bästa förmåga underhålla och reparera bilen själv. Att låta verkstäder göra allt kan bli dyrt och i många fall ganska onödigt då du med en bra rephandbok och noggrannhet kan klara mycket själv.. Naturligtvis kan du vända dig hit till forumet när rephandboken inte förklarar allt men en rephandbok är nödvändig för att du skall förstå vad vi menar när vi försöker hjälpa dig.

Mvh GK

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]