av volvoyamha - lör 08 okt 2011, 16:43
- lör 08 okt 2011, 16:43
#574904
Hej Grabbar nu börjar jag tröttna :/
Suck ev blir det motor byte,
Jag får f*n inte till det. Har gjort allt man snart kan på en A motor...
Fördelaren?
Plockade jag därifrån, allt såg rent och snyggt ut, ny oring längst upp på den, och snygga till den.
provade även vaccum klockan och den fungerade,
Vid åter montering så tog jag löst kamremsskyddet,
Vred så jacket i kamaxelen och i toppen sammanfall,
Sedan monterade jag så rotorn pekade på 1ans cylle, närmast fläkten?
Brytare?
Ja den som satt där var kabel av i... :shock:
Ändå gick han? ....
Alla fall, plockade bort den, ersatte med en ''ny''
När en av de fyra nockarna nudar brytaren så är gapet 0,4mm? rätt??
Kondensator?
Monterade den svarta ifrån tändspolen på den ytre stiftet,
och en test lampa på den inre och minus, och lampan lyser klart?
Hel tro?
Tändkablar?
Satte jag på en 745:a b230F och den startade så inget överslag eller så...
Stift?
Tog bort dom gamla och satte på tidigare nämnda 740:i..
Den startar
Locket?
Inga sprickor, inge skit, eller liknade...
Rotorn?
Hel och ren, inge skador på metall tungan längst ut...
Tändkabel ifrån tändspolen till fördelaren satte vi på tidigare nämnda 740 och den fungerade
tändspolen flyttade vi till 740 och den fungerar......
Den bruna kabel ifrån motståndet får plus ända fram till tändspolen....
Den svarta kabel ifrån tändspolen ner till fördelaren (kondensatorn)
Är hel hela vägen för jag satte den på tändspolen och den ände som är nere vid fördelaren satta jag såna där provpennor på, den andra änden på minus, den lyset :evil:
Har även kollat så jordflätan ifrån toppen till torpeden är hel och det är den,
Även jorden ifrån batteriet till blocket...
Allt i tändningsväg är kollat
snälla HJÄLP!
Skall fixa ett komp prov på måndag :/
Börjar bli rätt tom på ider..
Något mer förslag?
Mvh??
Suck ev blir det motor byte,
Jag får f*n inte till det. Har gjort allt man snart kan på en A motor...
Fördelaren?
Plockade jag därifrån, allt såg rent och snyggt ut, ny oring längst upp på den, och snygga till den.
provade även vaccum klockan och den fungerade,
Vid åter montering så tog jag löst kamremsskyddet,
Vred så jacket i kamaxelen och i toppen sammanfall,
Sedan monterade jag så rotorn pekade på 1ans cylle, närmast fläkten?
Brytare?
Ja den som satt där var kabel av i... :shock:
Ändå gick han? ....
Alla fall, plockade bort den, ersatte med en ''ny''
När en av de fyra nockarna nudar brytaren så är gapet 0,4mm? rätt??
Kondensator?
Monterade den svarta ifrån tändspolen på den ytre stiftet,
och en test lampa på den inre och minus, och lampan lyser klart?
Hel tro?
Tändkablar?
Satte jag på en 745:a b230F och den startade så inget överslag eller så...
Stift?
Tog bort dom gamla och satte på tidigare nämnda 740:i..
Den startar
Locket?
Inga sprickor, inge skit, eller liknade...
Rotorn?
Hel och ren, inge skador på metall tungan längst ut...
Tändkabel ifrån tändspolen till fördelaren satte vi på tidigare nämnda 740 och den fungerade
tändspolen flyttade vi till 740 och den fungerar......
Den bruna kabel ifrån motståndet får plus ända fram till tändspolen....
Den svarta kabel ifrån tändspolen ner till fördelaren (kondensatorn)
Är hel hela vägen för jag satte den på tändspolen och den ände som är nere vid fördelaren satta jag såna där provpennor på, den andra änden på minus, den lyset :evil:
Har även kollat så jordflätan ifrån toppen till torpeden är hel och det är den,
Även jorden ifrån batteriet till blocket...
Allt i tändningsväg är kollat

snälla HJÄLP!
Skall fixa ett komp prov på måndag :/
Börjar bli rätt tom på ider..
Något mer förslag?
Mvh??