Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du säger att du följt den "ett bra tag", hur länge är det?
Prisutvecklingen har väl varit extrem på grund av att den tidigare varit överprisad gissar jag.
Det är ju inte direkt en fullsmetad bil med massor med utrustning!
När bilhandlaren tog in den i april -11 ville de ha 231`för den och den vart stående i ett hörn under sommaren. Men nu i augusti började de sänka priset först till 189`, en månad senare ville de ha 184`och då var jag nära att inhandlad den. Men den gick den snabbt ner till 177`och nu 164`.
Tycker att om man kikar på diverse bilbytarsiter så ligger den bra till i pris om man vill handla från en handlare. Visst är den ju inte fullsmetad med utrustning men det jag vill ha förutom drag. 9000 mil och en brukare är också ett plus.
Tänkte precis säga det, att 231 i våras var ett enormt överpris på en en bil som rullat 9000 mil!
Kanske har dom nu på firman förstått vad det rätta värdet är, för kollar man på blocket så ligger liknande bilar på någonstans från 159000 kronor.

Vill du ha drag ska du nog kolla efter en bil som redan har det, det blir garanterat billigare att köpa en som har allt du vill ha än att köpa till det senare!
Se till så dom slänger med polestar uppdatering så blir det en kanon bil lite lägre förbrukning och en växellåda som jobbar lite bättre.

164 tusen var nog vad dom köpte in den för i våras köpte loss min för samma pris av en bekant i mars.
Köper man sin Volvo hos auktoriserad Volvohandlare och har försäkringen hos Volvia gäller motorförsäkringen i 8 år/15,000 mil annars är det 8 år/10,000 mil så det finns lite olika mervärde att handla hos auktoriserad handlare. Så ditt pris känns väl rimligt/bra om du får med däck & dragkrok
Lycka till :D

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]