Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:Läste du inte hela inlägget eller????
Jo, men jag vet inte riktigt vilken värld du lever i om du förväntat något i häraden av 1000:- Det är ju vad de tar för att koppla bilen till datorn, i stort sett.
Att koppla upp bilen till datorn tar max 5 min, skulle det kosta 1000kr ?? då kan vi tala om vad som är överprissatt om man slår ut detta på en timkostnad, vi hamnar på 12.000kr/tim :shock:
Besiktning av släpkärra: 370 kronor. Tar fyra minuter. När jag nämnde de två talen undrade mina kompisar om jag börjat springa hos prostituerade, för de var de enda de kom på med sådan debitering. Motsvarar ändå bara drygt 5000 kronor i timmen.
Arbetet är ju i det här fallet inte den stora biten, av prislapparna att dömma:
-3600:- för prylarna
-1400:- för arbete och programvara

Och det jag vände mig emot var hur det kan vara så överprisat så att saker för några tior kostar 3600:- till konsumenten..

Kan väl bara gratulera Volvo som uppenbarligen lyckats lura människor att fjärrstyrning för ON/OFF är raketvetenskap!

Det skulle i princip räcka med en nexafjärr och en nexa 12V mottagare för att utföra samma sak! Ett sådant kitt kostar 200:- som jämförelse..
Användarvisningsbild
av kave
Variousboy: Kan du ordna det till min nya bil sen då för 1000:-? Det blir nog bensin så då får du klistra dit något slags tragiakök som värmer motorn på bensin också. Ska vi säga 2000:- installerat och klart?
StringerBell skrev:
Variosboy skrev:Läste du inte hela inlägget eller????
Jo, men jag vet inte riktigt vilken värld du lever i om du förväntat något i häraden av 1000:- Det är ju vad de tar för att koppla bilen till datorn, i stort sett.
Tar det senaste exemplet jag har: ICM uppgradering(vo 30775614) 160kr. Då slapp jag betala för arbetet eftersom de redan hade datorn inkopplad. Annars hade jag fått betala 300kr, de tar alltså 140kr för att koppla in datorn och skjuta in den mjukvaran.

Jag undrar hur många som verkligen väljer till det här tillvalet, hade de inte tjänat mer på att sälja det billigare och få sälja några istället?
Vad hände egentligen med "grundfrågan" i denna tråd?
Jag ringde Volvo häromdagen, och de skulle ha 9700:- monterat och klart för en fjärr i min Volvo V50 D4 -11.
Dieselvärmare, tidur och allt sitter redan i, men jag behöver visst en AEM-modul för en tusenlapp, fjärren för fyra tusen, lite programvaror och resten är väl arbete?

Så vi tar det från början:
Finns det ett alternativ från tredjepart till fjärrkontrollen?
Mason skrev: Så vi tar det från början:
Finns det ett alternativ från tredjepart till fjärrkontrollen?
Inte - vad jag vet - något som lirar rakt av med volvos installationer.

I ditt läge skulle jag kontakta Eberspächer (de som levererar till V50/S40/C30). De har nog fått frågan mer än en gång.

http://www.eberspaecher.se/servlet/PB/m ... index.html
Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]

Välkommen ut i trafiken

IMG_3650.jpeg

Är det någon skillnad med grillen mot v[…]