Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PhilippineVolvo
Jag är bosatt på Filippinerna och är lycklig ägare till en Volvo 850, tyvärr så har det varit några tyfoner här så bilen stod i djupt vatten och blev fuktskadad, nu får jag ingen gnista på tändstiften, på verkstan säger dom att jag ska byta 2 databoxar hur hur vet jag vilka som passar i min bil ?
jag vet inte vad jag har för årsmodell på bilen, så om nån kan hjälpa mej hur jag ser det så skulle det vara bra. enklare att söka delar på skroten då...
av PhilippineVolvo
Det skulle jag gärna göra men det står inget sånt i mitt Filippinska regestrerings bevis. Nu har jag lyckats komma på att det är en 96:a. Nu har jag ett nytt problem, jag vet inte om det är en 10 eller 20 ventils motor
av PhilippineVolvo
Froskningen går framåt, nu har jag kommit på att det är en 96:a med en 10 ventilsmotor. Måste det vara exakt samma nummer på boxarna eller kan andra boxar funka ?
Användarvisningsbild
av Alfredo
*pettson* skrev:Det måste vara exakt samma nummer.
Undrar, när man vet vilken sorts system man har när det gäller insprutning samt årsmodell . Kan man då inte ta från en sådan bil på skroten?

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]