Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vovlov
God kväll!
- Tur att man inte hunnit lägga sig och larmet går igång huxflux

Kort bakrund, idag på jobbet sattes larmet igång - kunde se det tack vara skärmen indikation på att larm hade utlösts.
Det kan hända tänkte jag, men så fort jag låser bilen går larmet igång efter några minuter (Tjuter åta hel***e)

Nu finns en kupevärmare i bilen har testat att dra ut den ur kontakten och lägga tillbaka den i kontakte, larmet går igång hur jag än gör.

Är det något som har ett klokt förslag - nu låser jag den enbart med nyckel

Volvo S80 -02 2,4 170 hk
Både jag och mina grannar är tacksamma för svar :))
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: ändrad rubrik
av Daddan
Prova avaktivera kupésensorn med knappen i panelen. Går det ändå, kolla felkoder. Min siren betedde sig så innan den kastade in handduken.
av Vovlov
Hej,
- då går inte larmet på när den är avaktiverad tänkte lika bra att hitta felkällan.
har nu rensat allt löst från bilen och låst den med nyckel. Finns det något sätt man kan få fram felkoder eller är det verkstad som gäller?
tack för svar daddan
Användarvisningsbild
av greeeken
Det går inte att byta batteriet. eller går går det, men det är för mkt klipp o klistra.
man köper ny siren om det är fel på batteriet i sirenen
av Vovlov
then i know, far hansla en ny vissla i so fall.
tack for all tips som ni marker fungerar inte mina svenska ¨ä§ :)

aterkommer med resultat nar jag hunnit laga.

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]