Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lassemal
Tjo hoo!!

Efter idogt letande efter passande ändrör typ dom som racetwin hade (som inte går att få tag i)
har jag hittat ett par som passade som en smäck,påJULA av alla ställen :D

Dom finns tyvärr inte med på hemsidan men det var gått om dom i butiken i Linköping
Dom är ovala och med en vinkel så dom pekar rakt bakåt.
Lite fix med fästen krävdes pga den infernaliska originalböjen men inga större konstigheter.

Känns lite konstigt att pimpa nåt så "svennigt" som en västan ny v70 men va faan...Själv tycker jag att det blev skitbra.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Kul att du lyckats hitta ett alternativ. Foto - Foto - Foto tack :D

Använd tex http://www.forumbilder.se och ladda upp en bild. Sedan klipper du bara ut länken du får när du laddat upp bilden och klistrar in den direkt i texten.
Användarvisningsbild
av Anders E
Klart bästa alternativet hitills om man får tycka till !
Har du nåt artnr hos Jula?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Riktigt snyggt :D

Kanske blir att byta ut de jag redan har :roll: Fick du karva ut stötfångaren också eller räckte den urgröpning som fanns? På vilket sätt fick du modifiera fästena?
av lassemal
Sorry Anders, hittar inget artikelnummer på förpackningen :-(
Verkar inte som dom finns med i katalogen eller på hemsidan heller.
Om jag åker förbi Jula kan jag kolla på hyllan,OK?

Och till dig Racetwin : Nope,krävdes inget karvande och allt som behövdes för fästena
var några olika längder på skruv/bult.
!0 minuters letande i gömmorna efter rätt längd/gänga så var det klart :-)
Lassemal: På tredje bilden från vänster så ser man ju där röret är vinklat. Är det ytterligare en vinkling längre bak på röret eller har du skruvat på det snett, då utblåsen på bilen pekar rakt ner? Såg nämligen ett ändrör på Jula idag som såg ut som ditt men blev osäker på hur detta skulle monteras pga den relativt lilla vinklen på ändröret.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]