Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
.. ren jäkla otur?

Larmklockan gick... såg trådar om Volvos hjulbultar och Kiruna har fått snö. Jaha tänkte jag. Vintern är antågande, kanske bäst att se över däcken och fälgarna.
Sagt och gjort, ut med dom på grusplan och kände genast att ett däck var mjukt.
Skurade av alla däcken, bort med gammalt damm och smuts, samt synande av det mjuka däcket.

Där sitter ett spikhuvud som är minst 1½cm brett och spiken i sig är väl 4-5mm tjock.

Började fundera lite hur det ens är möjligt att den ska kunna stå upp på vägen eller parkeringen och hur den ens kan fastna i däcket. Så stor är den.
Scootern hade en borrskruv på framdäcket, ca 30mm lång och rundad skalle. Hur kan den ens stå upp och fastna i däcket.

Bägge dessa sitter inte snett in utan rakt in.
Finns det folk som verkligen roar sig med att sätta in spik och skruv i däcken och vad får de ut av det, eller är det ren otur?

Ska be och få spiken när däckverkstaden lagar däcket på måndag, och lägga upp en bild på den.
av llesrof
Med tanke på hur muclet skit och bröte det ligger på vägar och gator så kan det mycket väl röra sig om ren otur. Jag har haft skrivar i något däck i varenda däckuppsättning jag haft.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag har under mina 26 år i taxi råkat ut för en del punkteringar och i dom flesta fallen var spik eller skruv inblandade.

Mvh GK
av Larzan
Enligt däckreparatören på Euromaster så var det en riktigt rejäl spik i däcket.
(Kunde tyvärr inte ta en bild)
Men de gjorde som man gjorde förr. Ut med spiken och i med plugg.
Ingen vulkanisering, ingen balansering :???:
Blir nog att köpa sig en egen sats. 300kr kostade besväret.
http://däckplugg.se/
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]