Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eijo
Hej!

Någon som kommit på nåt sätt att sortera MP3 låtarna i bokstavsordning, nummerordning eller nåt i Sensus systemet på MY12?
Känns som om både mappar och låtar ligger i nån slags slump-ordning (i den tidsordning dom är lagrade?)

En smula irriterande...
Användarvisningsbild
av apersson850
Det har stått här tidigare att de visas i den ordning som de ligger i FAT, alltså i minnets filtabell. Det finns program som verkligen sorterar tabellen, inte bara visar innehållet i någon sorterad ordning, så med ett sådant program kan man stöka om i tabellen, och då ska det slå igenom i visningen i bilen också.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag använder Mediamonkey som kan laddas ned från download.com. Den funkar kanon och jag laddade ned den efter tips på nätet. Där kan man kopiera filer direkt till USB utan att synka, d.v.s. utan att få med alla mappar etc. Dessutom kommer de i den ordning de ligger när man kopierar från mediaspelaren (Mediamonkey). Funkar klockrent för mig. Tänk bara på att det finns en begränsning på 250 filer eller mappar i varje katalog. Det går att lägga in fler men den hittar inte alla låtar och så funkar inte saker som t.ex random (har själv missat detta).

Jag själv har lagt upp mappar med rock, pop etc. Har ca 15 huvudmappar med filerna direkt under. Det är lätt att hitta ändå då det finns en sökfunktion vilket inte fanns i gamla systemet. Dock är det inte särskilt intelligent då man måste söka på artist. Låt går inte.....

Du kan också prova att synka över filerna till USB men det går långsamt samt att USB:t tar längre tid att söka igenom vid uppstart.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag håller med. Det verkar vara en fiffig mjukvara :)

Kan även tipsa om funktionen i Mediaplayer där du kan döpa om alla filer i ditt bibliotek till ex "artist - låttitel" eller hur du nu vill att de skall döpas vilket är mycket praktiskt för att få dem döpta rätt. Har man mycket musik från olika ställen så är det ofta olika format på filnamnen och då hjälper inte ens en filsorterare.

Tycker också sökfunktionen är bristfällig då den bara kan söka på filnamnets första bokstäver och inte på fritext, d.v.s. låtnamn eller liknande.
Användarvisningsbild
av GustavB
Fungerar bara usbminnen med Fat eller går det att köra NTFS? Ligger ju en begränsning i Fat-strukturen som gör att man inte kan ha filer större än 4gb. Kan ju vara en begränsning för vissa filmer är ju större än så.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]