Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Har försökt komma åt volvos monteringsanvisningar men sidan verkar inte funka.

Hur är annars motorvärmaren till V70 II bensinarna? På min V70N sitter det ju en blockvärmare och den värmer ju sådär.

På V70 II sitter den väl i kylsystemet? Är den "bögig" att montera?
Nått man måste se upp med?
Ska även dra in så jag kan ha kupevärmare.

/Smygaren
Senast redigerad av 1 smygaren, redigerad totalt 0 gånger.
Om du använder Calix, kolla på deras web. Där finns en del monteringsanvisningar för motorvärmaren. För montaget av kupekontakten var det löjligt enkelt på min -11. I motorrummet, torpedväggen på passagerarsidan, strax under underkanten av värmeskölden finns ett hål färdigt med en gummiplugg.
Enligt volvo så ska man plocka bort framskärm lossa katalysatorstagen m.m. Det borde ju se ut på din som på min, utan så stora förändringar.
/Smygaren
Soulman skrev:Om du använder Calix, kolla på deras web. Där finns en del monteringsanvisningar för motorvärmaren. För montaget av kupekontakten var det löjligt enkelt på min -11. I motorrummet, torpedväggen på passagerarsidan, strax under underkanten av värmeskölden finns ett hål färdigt med en gummiplugg.
Fick du igenom sladden utan att ta loss gummigenomföringen?
Minns hur jag j_vlades på vår 2:a bil (V70 -99) förra vintern med att få tillbaka gummigenomföringen...

Men nu när jag tänker på det så inhandlades ju en flaska CRC silikonspray.. :)
Noodles skrev:
Soulman skrev:Om du använder Calix, kolla på deras web. Där finns en del monteringsanvisningar för motorvärmaren. För montaget av kupekontakten var det löjligt enkelt på min -11. I motorrummet, torpedväggen på passagerarsidan, strax under underkanten av värmeskölden finns ett hål färdigt med en gummiplugg.
Fick du igenom sladden utan att ta loss gummigenomföringen?
Minns hur jag j_vlades på vår 2:a bil (V70 -99) förra vintern med att få tillbaka gummigenomföringen...

Men nu när jag tänker på det så inhandlades ju en flaska CRC silikonspray.. :)
Gummipluggen som sitter från fabrik saknar hål. Calix skickade med en genomföring, och precis som du märke så hjälper en dusch 5-56 när man ska trä igenom kabeln och sen fixera genomföringen i torpeden så det blir tätt.
smygaren skrev:Enligt volvo så ska man plocka bort framskärm lossa katalysatorstagen m.m. Det borde ju se ut på din som på min, utan så stora förändringar.
/Smygaren
Naä men innerskärmen...
tar lite tid men det är det värt och det är inte svårt att montera värmaren men bökigt att följa volvos instruktion första gången.
Ett tipps kolla på insidan av stötfångaren så har du en färdig mall för att skära ut ur plasten så att du kan montera intagskabeln OB`S! KOLLA DET!!!!!!!!
det spar dig mycket bekymmer (kolla på insidan av kofångarplasten)
Noodles skrev:Vad heter kupeuttaget på Volvospråk? :)
(letar mont. anvisning men går bet)

Kolla nedan länk!

http://accessories.volvocars.com/Access ... y=30660490

/Smygaren
smygaren skrev:
Noodles skrev:Vad heter kupeuttaget på Volvospråk? :)
(letar mont. anvisning men går bet)

Kolla nedan länk!

http://accessories.volvocars.com/Access ... y=30660490

/Smygaren
Tack, testade att söka på art. numret med 2.5FT 2011 vald, ingen träff, valde bort motor och modellår och då dök den upp... :)
Jaja, märkligt men än gång tack.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]