Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
Kanske inte hänger med i allt som skrivits, men problemet verkar ju inte primärt vara antennen. Några har ju skrivit om test med annan stereo som funkat bra, misstänker då att originalantennen använts.
I så fall är det ju kass radiodel i Volvostereon.

Jag har alltid undrat varför Volvo inte satsat lite mer pengar på originalstereos, när man ändå hållt på liksom. På min åkte Volvos stereo (sc805 tror jag) ut omedelbums, utan att passera gå! Med en Pioneer mittimellanklass låter det väldigt bra, även radion - med originalhögtalarna. Volvos stereo lätt väldigt tråkig.

I min funkar alltså radion bra, med originalantennen i bakrutan.
av lassemal
Kanske får bli en Sandero nästa gång. Inget att åka med men man kan ju alltid sitta i garaget och lyssna på radio he he

Skämt åsido,i min bil har jag inga problem med dålig mottagning .Bor i Linköping så ni får väl flytta hit eller byta bil :lol:
Och hajfenan hjälper nog inte att slita bort,den är inget annat än ett snitsigt täcklock

Själv har jag bara "performance" och blev väldigt förvånad när jag insåg att det inte går att spela Mp3 filer :evil:
2010 år modell och volvo tycker att Mp3 är nåt konstigt??
Användarvisningsbild
av Variosboy
2444ever skrev: Några har ju skrivit om test med annan stereo som funkat bra, misstänker då att originalantennen använts.
I så fall är det ju kass radiodel i Volvostereon..
Ingen har testat med annan stereo i V70II ( i tråden i alla fall). Enkelt sagt kan man säga att det inte går eftersom stereon inte är av den gamla typen som funnits till och med V70N..
Användarvisningsbild
av Variosboy
lassemal skrev:
Själv har jag bara "performance" och blev väldigt förvånad när jag insåg att det inte går att spela Mp3 filer :evil:
Nej nej nej, dom tycker inte att det är konstigt, dom är smarta och har insett att många, för att inte säga dom flesta vill ha MP3-möjlighet och då är beredda att lägga till pengar och köpa en stereo ett snäpp upp i pris-stegen! :wink:
av lassemal
Variosboy skrev:
lassemal skrev:
Nej nej nej, dom tycker inte att det är konstigt, dom är smarta och har insett att många, för att inte säga dom flesta vill ha MP3-möjlighet och då är beredda att lägga till pengar och köpa en stereo ett snäpp upp i pris-stegen! :wink:
vilka fulingar!!

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]