Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag är bilen fixad. Jag körde till Mechanum, och bilen gick hela vägen utan att gå in i Limp home läge, som den annars brukar göra efter att man kört en stund. Det är c:a 6 km. Jag bytte till det nya spjällhuset på Mechanums parkering. Det tog knappt 30 minuter. Jag bar tvungen att klippa kabeln för att få upp den. Det är en väldigt trång passage. Den nya kabeln drog jag på framsidan. Därefter tog de in bilen i verktaden och laddade ner programvaran i spjällhuset. Jag blev överaskad av att bilen gicka att köra i Limp home läge utan programvara. Programvaran kostade 650:- med 25 % rabatt. Nu får man bara hoppas att problemet är löst med detta. Hittills går den bra. Då har man ett helt nytt spjällhus monterat för 4 180:-. Måste säga att jag känner mig jäkligt nöjd.
TotanTotan skrev:Bara att gratulera. Vart ju en klart snyggare peng att göra på det sättet. Finns roligare saker att lägga pengarna på. /Clas
Javisst! Och inspirationen till att lösa problemet på det sätt som jag gjorde det, har jag fått av er på detta forum. Detta forumet är rena sparbössan.
Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Elpriset

Det är inte ovanligt att de antingen hå[…]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]