Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wohlfie
Har hört att det är bra att montera en extra oljekylare till bilens automatlåda då man drar båt/husvagn mycket.

Fråga på en volvo verkstad de sa att bilen ska klara o dra saker utan att det behöves.

Så finns det redan en kylare som fixar detta.
Och hur ser den ut o vart sitter den???
Vet inte änns om jag har något form av kylare för växelådan.

Aldrig dock gått varm då jag kört nästan 120mil med husvagn... dock inte i streck så klart lite små stopp här o där.

Kosta på ett olje byte, då passa dom på att kolla den gammla olja som aldrig finns dokumenterat på att den är bytt. bilen har rulla 17000mil och oljan såg fin ut . något ljud röd. vilket dom säger är okej.
Verkar inte vara någon service på just automatlådan för övrigt.
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Automatlådan har kylning på vänster del av kylarpaketet. Så här ser det ut på min S80 och jag antar att det är lika på din bil. Det är anslutningarna med grön krage. Den ska kunna dra utan problem, drar själv husvagn på 1500 kilo varje sommar. /Clas

Bild

Bild
av wohlfie
o tack perfect måste jag kolla...
ja min husvagn väger 1400kg.. så blir ju lite o dra men turbon hjälper en hel del.. helt underbart.
lastar även en del i takboxen. så blir det lite mer tygnd:)
Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Elpriset

Det är inte ovanligt att de antingen hå[…]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]