Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
XC90_Executive skrev:Apple blir som en religion i princip. Köper man en produkt är man helt fast sen!
Nja, jag köpte en iPod Touch men kan inte påstå att jag är så där värst imponerad över Apple. Vill jag skicka över musik på den MÅSTE jag göra det via iTunes och det programmet är rena rama viruset. Jag kommer nog inte köpa fler Apple-produkter.
Så baserat på att du tycker att det är krångligt att lägga över musik till din iPad Touch så är alla andra produkter dåliga? Då har du en Windows-PC? Allt är som virus på en sådan....

Mer Apple-grejer över till mig då! :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Varför ska vi skilja på Steve och företaget Apples juridiska avdelning om vi inte skiljer på Steve och företaget Apples forskning och utveckling? ;)
av llesrof
XC90_Executive skrev:Så baserat på att du tycker att det är krångligt att lägga över musik till din iPad Touch så är alla andra produkter dåliga? Då har du en Windows-PC? Allt är som virus på en sådan....
För det första... det är få program som är som virus på min PC. Jag kan inte komma på ett enda faktiskt. Till och med mitt gamla musikprogram från 2001 fungerar på min dator med Windows 7. Märkligt men sant. Jag har inte problem med riktiga virus heller.

För det andra... jag tänker inte ta en diskussion om huruvida mac är bättre än PC. Det är som att en inbiten ateist (PC-användaren) och en nyfrälst Livets Ord-medlem (mac-användaren) övertala varandra om att ens egen livsåskådning är den enda rätta.

För det tredje... jag skrev inte att jag tyckte att det var krångligt att lägga över musik på min iPod. Jag vill bara kunna göra det utan att tvingas använda skitprogrammet iTunes. Det kan jag göra med alla andra apparater som inte har ett äpple i sin logo.
av *pettson*
Vad är det exakt som han ska minnas extra för?
Satt och läste häromdagen om honom på wikipedia.
Men kan inte finna nånting extraordinärt som gör honom till en extra minnesvärd man?
Uppgångar och nedgångar som alla andra.
Fått sparken som inkompetent chef och senare köpts tillbaka via ett företag han ägde.
Köpt andras uppfinningar och köpt in kompetenta tekniker som redan utvecklat teknik fristående som sen anammats av företaget.
Alltså egentligen precis som alla andra i branschen?
av llesrof
Pettson...du är nog i fel bransch för att till fullo förstå storheten i Steve Jobs, Bill Gates och andra profiler inom IT-världen.
Han har lyft Apple från kk till världens högst värderade företag (~321 miljarder dollar). Det borde räcka för att förstå någons storhet även om man inte är insatt i teknikvärlden! :)

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]