Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

d98josu skrev:Har ett bsr chip till min 2.5t. Omöjligt att sänka förbrukningen med chipp vill jag påstå. Förutom på diesel om man tummar på renheten. Är du säker på att ett fulchipp är bästa lösningen?

Okej Jag tyckte bara detta lät bra så ville kolla om detta stämde.

För mer effekt vill ju alla ha. och skulle den dra mindre vid lugn körning så vore det ju kanon.
Grejen är att förbrukningen bara minskar när man kör väldigt försiktigt. Om man gasar på lite för att utnyttja de där extra hästarna som hittat in i motorn så drar den faktiskt mer soppa än tidigare. I bästa fall märker man ingen skillnad i förbrukningen.
Jonas_latt skrev:Att den drar mer när man gasar förstår jag.
men vid lugn körning syftar jag på!?
Rent teoretiskt bör motorn dra mindre bensin om man inte använder de nya hästarna. Detta beror på att originalmjukvara är väldigt snällt inställd mot olika bränsletyper och det gör att effekten inte är optimerad. Chippar man bilen blir den oftast anpassad för 98 oktan och marginalerna som fanns är borta. Funderar själv på att chippa min T5:a, fast hos autotech. Vore gött med lite mera effekt så man slipper varva så mycket.

Själva locket på expasions kärlet […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]

Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]