Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rd350
Köpte en sådan "fjärrkontrollerad brytare via gsm" på kjell o compani för ett par vintrar sen, ska försöka att få tummarna loss och montera den i år! Den var inte särskilt dyr kanske 150kr, sen tillkommer ju en gammal telefon.
Användarvisningsbild
av päpplet
Blev tvungen testa :D
[youtube]KylFJY_paWw[/youtube]
Dessvärre fungerar inte knapparna på tiduret men annars går den klockrent :P
av slayer
Härligt :D Alltid lika spännande dom första gångerna att stå o vänta på när den ska tända o se om det smäller eller vad som händer haha.
Jag kommer att ha ett tidur över sen om du behöver.
Användarvisningsbild
av päpplet
Första gången den startade så small det och sprutade glöd över bensindunken så lite rädd vart jag ett tag men det var väl gammal skit som skulle ut antar jag :wink:
Fick igång tiduret också för det hade tydligen en till knapp man vart hålla inne för att kunna få igång det
av slayer
Ahh du missade den knappen på sidan av uret? så den bara blinkade massa 0000 :P samma här först när jag koppla in den hehe.
Jo det kom lite gnistor o skit ur min med när den starta första gången hehe och man stod brevid på helspänn haha
av slayer
Nu har man testat värmaren hela veckan på morgonen och den har funkat klockrent :D Har varit skönt att slippa skrapa rutorna nu på morgonen :D
av jaktviggen1
Ja det är ju kanon.
Jag skruva ur min 091B ur en 740 jag hade förut
Och den var placerad som du monterat din.
Men nu har jag en 940 LTT och då ska tydligen värmaren stå
vid generaton som jag inte vet riktigt hur fästet ska se ut.
Jag måste ochså montera bensinvärmaren de e ju kanonbra.
Användarvisningsbild
av päpplet
Jag har ett stående fäste till min jag inte kommer behöva men jag undrar hur den ska sitta fast när den sitter vid grenröret. Skruvar man bara fast slangklämmefästet i innerskärmen eller?
edit:
Ska sitta på andra sidan men då jag inte har en turbo så är det fullknölat på den sidan :lol:
Bild

Det är den delen som inte är rostig som jag undrar om den ska skruvas på innerskärmen?
Bild

Bild
Jaktviggen1: Den rostiga plåtdelen för stående montering kan jag skänka mot fraktkostnad eller mäta av så du kan göra en egen. Själv kommer jag inte behöva den
av slayer
Japp den delen som inte är rostig skruvar man i innerskärmen. Pasade på att montera den innan jag underredsbehandlade lite så man kunde täcka över skruvarna ordentligt :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Volvo car UX

Att man ändrar vår vinter fattar jag me[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Slutfaktura från Mercedes har kommit så[…]

Val av motorolja