Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cohiba
Hej!

En nybörjar fråga:

Jag har precis köpte en beg v70 2.5T Aut 2005.

Den är inte nedlackad utan har en svart/grå plast list nertill längsmed hela bilen.

Fråga 1: Varför är den inte nerlackad? Var det en option vid ny?
Fråga 2: Går det att nerlacka nu? Om så är fallet vem kan göra det och vad kan det kosta?

cohiba
Användarvisningsbild
av CarMan
det är bilar med en viss utrustningsnivå som är nedlackade
du kan inte lacka dom du har, utan måste köpa släta trösklar
av Droopy
CarMan skrev:det är bilar med en viss utrustningsnivå som är nedlackade

varför skulle han inte kunna lacka dom han har? sitter själv och funderar på att göra samma sak nu när bilen ändå ska in på lack nästa mån, lacka lister och kofångare.
Användarvisningsbild
av wirre25
jodå det kan man lacka!!! :D

vet massor som gjort det med bra resultat

mvh//peter
Användarvisningsbild
av CarMan
Droopy skrev:
CarMan skrev:det är bilar med en viss utrustningsnivå som är nedlackade

varför skulle han inte kunna lacka dom han har? sitter själv och funderar på att göra samma sak nu när bilen ändå ska in på lack nästa mån, lacka lister och kofångare.
för att den ytan inte är gjord för lack. mycket stor risk för lack släpp!
desutom är ytan knottrng & måste fixas på ett eller annat sätt först.

det är ell bra exempel på fuskjobb.

det här som är skilnaden mellan ett fackmanamässigt utfört jobb, eller "fusk" job som lase runthörnet syslar med
av GT-87
Det klart att det går lacka. Det var det dummaste jag hört att det inte skulle kunna bli bra. Det är ju upp till lackeraren att göra grundarbetet riktigt. Mina är lackade och det är hur bra som helst.

Vore kul om nån lackerare la sig i på denna tråden.
av Pebben
Jag kan ju då bara lägga till att tidigare årsmodeller hade en stötfångare med matt svart och knottrigt längst ner, företaget som gör stötfångarna till Volvo gjorde då så att det maskerade de stötfångarna som inte skulle vara nedlackade. Idag är såvitt jag vet alla delade i två delar men tidigare var det även på originallacken ett mat yta under som då således är risk för lacksläpp och runt hörnet jobb. Tycker det är lite tråkigt att höra att Volvo använder b-kvalitét på sina lackjobb :lol:

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]