- sön 09 okt 2011, 18:08
#575267
då min förra tråd togs bort då den inte följde reglerna så startar jag en ny om min 245a som får gå under vintern då finbilen står i garage.
årsmodell -84
B23A ,m47
5 ägare rullat ca 22 000 mil.
etanolkonverad med slipad nål o justerad tändning.
kapade fjädrar fram 3 varv
dubbla krängningshämmare bak
7st extraljus från jula
lägger upp lite billder på vad som har hänt och vad som görs med bilen.


portad och slipat in ventilerna, ska även planas och i med en vassare kam.

förgasarbrygga från en kawazaki, 36.6mm en insugsfläns och lite siliconslang är beställt så kan man börja bygga insug snart :)

stabilt :)

årsmodell -84
B23A ,m47
5 ägare rullat ca 22 000 mil.
etanolkonverad med slipad nål o justerad tändning.
kapade fjädrar fram 3 varv
dubbla krängningshämmare bak
7st extraljus från jula
lägger upp lite billder på vad som har hänt och vad som görs med bilen.


portad och slipat in ventilerna, ska även planas och i med en vassare kam.

förgasarbrygga från en kawazaki, 36.6mm en insugsfläns och lite siliconslang är beställt så kan man börja bygga insug snart :)

stabilt :)

Volvo 240GL -88 volvo 245 -84 "etanolbil"
http://www.garaget.org/robinmoppe
http://www.garaget.org/robinmoppe