Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasHo
jag menade att man kunde ta loss hela strålkastaren den sitter ju fastskruvad med ett antal skruvar, men det är kanske lättare att lyfta luftfiltret och så. men jag ska beställa nya lampor och hoppas på att det är det som spökar med mitt lyse,

Mvh Andreas
av kamilenski
Den må sitta med ett antal skruvar... I min bil skulle man enlig Volvo demontera hela fronten för att komma åt skruvarna nere.
av hammerin
Hej!

Du behöver ej ta bort fronten och demontera strålkastarna om du är lite händig!

Du behöver som sagt ta bort luftburken på ena sidan. Det är lätt. På andra sidan så sitter databoxen. Jag gjorde så att jag tog bort övre och undre locket runt databoxen, plus påfyllningen till spolarvätskan. Då kommer man lätt åt =)
Hojta om du undrar över nått mer!
av MicroMek
Någon som vet om man kan polera upp strålkastarglaset (plasten) på Xenon-strålkastarna med "något bra ämne/pasta", så att det inte ser så mjölkaktigt ut (som det nu gör för mig - har bytt den ena strålkastaren pga krockskada och man ser ju skillnaden).
av kamilenski
MicroMek skrev:Någon som vet om man kan polera upp strålkastarglaset (plasten) på Xenon-strålkastarna med "något bra ämne/pasta", så att det inte ser så mjölkaktigt ut (som det nu gör för mig - har bytt den ena strålkastaren pga krockskada och man ser ju skillnaden).
Jag ska testa det med. Väntar på förslag. Annars ska jag testa med Grojet2000.
av Desmodue
MicroMek skrev:Någon som vet om man kan polera upp strålkastarglaset (plasten) på Xenon-strålkastarna med "något bra ämne/pasta", så att det inte ser så mjölkaktigt ut (som det nu gör för mig - har bytt den ena strålkastaren pga krockskada och man ser ju skillnaden).
3M har ett kit, du får Googla.
av MicroMek
ok - tackar för de tipsen! Det verkar ju i alla fall vara ett känt problem. Man slipar dem tydligen med fint våtslippapper (korn 1000 + 3000) och slutligen med någon polerpasta och vaxförsegling. Hmmm .... undrar om man törs prova med vanlig Autosol?

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]