Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av uvajed
Hej.

Inhandlade ett beg slutsteg\baslåda igår, har kopplat in dom nu och det verkar som inte att steget går igång.

Har dragit jorden till stolsfästet, plusen till batteriet och remote tjosan till stereon. Men jag har ingen manual till sereon så jag vet ej vilken sladd en ska till.. stereon är en clarion cdc6500R, Bör inte steget gå igång fast man inte har remote kabeln inkopplad. tror steget är ett CDS lr likande

Behöver verkligen hjälp! :)
av Addekarlsson
Enkelt problem att lösa. :D
Nej, steget ska INTE gå igång utan remote-kabel. Går steget igång utan den, är det fel på steget.
Remote-kabeln tar du från blå kabel på steren. I vissa fall kan den vara orange??? har jag för mig, men det är sällsynt. Det bör stå remote eller power antenna på kabel från stereon.
Men det är ganska lätt att utesluta kablarna på stereon. Röd är plus, så klart. Svart är jord, så klart. Gul är permanentplus, för minnet i stereon. Då finns det bara en kabel kvar (troligen blå), den kopplar du till remote på steget. :D

För det är just denna remote som ger signal till steget att det ska slå på, när stereon startar.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är väl utgången för elantenn man brukar använda...
Den går hög när du startar stereon iaf, så du kan mata på plus på remotekabeln för att testa.
av volvo740-88
jag har testa + på min remot men den tyck inte fun gera ??? vad kan felet vad ? ligger inte remoten på mindre strömstyrka så man inte har bränt steget eller nått ? :S

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]