Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kanglou
Tja! Har haft min Volvo my10 nu i en vecka men får jäklar inte till bra ljud/inställningar i min radio.Jag har high performance (står det när jag startar bilen i displayen)Jag får liksom inte ett klart ljud tycker jag utan mera lite vandrande ljud inte så att denn ligger och söker men inte ett klart ljud på något vis.Hur har ni ställt in den?Har läst manualen ett antal ggr men får ingen riktig klarhet i den.Har autosökt kanaler även rattat in manuellt men utan bra resultat.

Mvh Danne .
av Kanglou
Har kört med iphonen och där låter det bra!Men är det något speciella inställningar man bör ha typ rds,Epy m,m
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Jag har samma "problem" men antagit att det är dålig hårdvara eftersom mp3 låter klockrent.
av Kanglou
Ok men vad ska man göra åt det?Måste man in på Volvo och ladda in ny mjukvara?Har en årsmodell 10 kanske går på någon garanti av något slag?
av lassemal
Så dålig "hårdvara" alltså själva radion,att den inte kan ställa in rätt frekvens är det inte ens i en Dacia.
Min radio funkar klockrent .
Har för mig att det är dom små trådarna i sidorutan bak som är själva antennen,inget skadat där???
av Kanglou
Lyssnade noga hem i dag och det lät bra i Uppsala men när jag åkte hemåt mot björklinge (2mil norr om Uppsala)Så kommer det och går dvs från klart till mycket dovare ljud så pendlar det.Upplevdeaödrig detta fenomen på min BMW 320 04an tycker ju att denna radio borde vara betydligt bättre 6år nyare.Och på BMW så satt antennen i vindrutestolpen och på Volvon på taket borde ju vara betydligt bättre?

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]