Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Hittade äntligen ett forum där man snackar volvo.

Jag har en V70 2.5T - 05.

Den enda tuningen jag har är:
17" thor
bakvinge
tonade rutor bak
Sportchassi (orginal)

Jag funderar nu på både sänkning och eller ett par 18".
Några tips på vad jag ska välja om bara ett av alternativen är aktuellt?

Har ni några bilder på V70s med 17" med sänkning alternativt 18" utan sänkning? (men med sportchassi)?

En annan fråga är ang. spacers. Skulle användadet av 10 eller 20mm spacers på mina 17" göra någon skillnad i utseende?

Tacksam för svar.

Cohiba
Användarvisningsbild
av Loner
Hade dessa bilder liggandes i en annan tråd..
18" Nebula, Dunlop 225/45/18"

Bild
Bild
Bild

/L
av cohiba
Mycket snygg V70. Tack för svar.

Cohiba
av Noodles
En till med 18" utan sänkning, lurar lite på att sänka den, får se till våren. 8)

Bild
av Dreamb
snygggggg..

tar det i "inne-kanter" när du svänger fullt ut? eller kör du med styravgränsare?
Användarvisningsbild
av Loner
Noodles skrev:En till med 18" utan sänkning, lurar lite på att sänka den, får se till våren. 8)

Bild
Lite OT, men har du lackat railsen?

/L
av Dreamb
varför kromma du inte det istället? det är mycket snyggare med krom än matt-färg som du har där.

Lägg till en vinge så är det hur snygggggt som helst.
av haxpet
Finns det inte en typ av volvo som har en sådan där färg på railsen, har nämligen sett det på andra bilar också. Det lär vara någon special edition eller liknande.
av Noodles
Dreamb skrev:Lägg till en vinge så är det hur snygggggt som helst.
Så här menar du?
Bild

Kolla signaturen ;)

-02ans 2.4T jubileum kommer lackade lister och rails, vinge samt Thor 17, textilmattor (med julieumslogon, som ja dock saknar i min), ljust skinn med mörk 'instrumentbräda/ratt' (har för mig det är en icke valbar komb. i vanliga fall) som standard.
Jag tror det var nån form av uppföljare till org. Ocean Race´n (finns det inte bara 1000ex av 02orna!?), det ska tydligen finnas 1000st 2.4T jubileum gjorda.
Sorry skenade ifrån ämnet en del! :)
Användarvisningsbild
av Loner
Noodles skrev: -02ans 2.4T jubileum kommer lackade lister och rails, vinge samt Thor 17, textilmattor (med julieumslogon, som ja dock saknar i min), ljust
Vad är det för färg på railsen då, samma som på bilen eller?

/L
Vaccumslangar till 940

Ja, man kan köra med silikonslang.

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]