Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brunis
Ärade Volvovänner

Min nuvarande V70 -08 börjar bli lite daterad, så idag hade jag nöjet att lägga
order på en XC60 D3 FWD R-design, automat såklart.

Färgvalet blev Terra Bronze metallic, då återförsäljaren hade en sådan som demo ex.
Mycket trevligt att se på, men ändå är jag lite klyven

Någon som har Terra bronze med R-design
Tröttnar man på det bruna ? Eller är det en tacksam färg så man slipper tvätta i tid och otid

Valet låg annars på en Saville Grå.
men har 3 veckor på mig att ändra om så skulle bli fallet.

Väl mött ute på vägarna :)
Användarvisningsbild
av petkas
jag tycker att terra bronze känns lite för "ålderstigen" själv valde jag savile grå o det ångar jag inte men alla tycker ju inte lika,men lycka till med den nya bilen vilken färg du än väljer,hur är leveranstiderna i dag.
Användarvisningsbild
av Gurra82
blir nog kanon :D alla kan ju inte åka röd r-design eller svart r-design som är snygga, men eftersom alla har dem har du gjort ett roligt och kul val. Kommer bli kanon snyggt, Grattis
av Brunis
Jo, man vill ha en färg som "sticker ut" lite. För om 2-3 år när tjänstebilarna börjar trilla in så lär det nog finnas en och annan vit, röd och svart att välja på ute hos handlarna
Leveranstiden ligger på cirka 10 veckor. Känns helt ok, men helst skulle man vilja ha den imorgon .. :D
av improwise
Gurra82 skrev:blir nog kanon :D alla kan ju inte åka röd r-design eller svart r-design som är snygga, men eftersom alla har dem har du gjort ett roligt och kul val. Kommer bli kanon snyggt, Grattis
Har sett ett par röda R-design och dom är faktiskt riktigt snygga. Själv fegade jag ur lite och tog en vit (att satsa på en T6 motor kändes crazy nog :) ) som iof också är snygg, men kanske ändå inte lika snygg som den röda.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag tog Twilight Bronze, eller gödselbrun som den kallas på Volvo, har jag hört. Ser bättre ut än det låter.
av uuno_san
Grattis!! :D
Snart går jag in på Bilia och beställer mig en XC60 oxå, ska bara vänta nån vecka för säljaren sa att det skulle eventuellt komma nåt erbjudande inom en 3-5 veckor, hoppas det är kampanj på vinterdäck igen :D

Bara 10 veckors leveranstid? Inte illa, när jag frågade var det nästan 17 veckor..
Användarvisningsbild
av petkas
10 veckors leveranstid ??,beställningarna måste har minskad ordentligt,själv fick jag vänta ca 17 veckor,vad valde du för paket/utrustning,jag tog allt annat utom glastak, frontcamera,digital tv,det svider lite när man börjar plocka åt sig men sen i slutändan är man ändå glad när man står där med en fullutrustad bil,även om det är bara en bråkdel som man får tillbaka sen när det är dax att sälja bilen nån gång i framtiden,nu är det bara att logga in på "min volvo" varje dag o kolla om bilen har hoppat fram några steg. :-)-)
av Brunis
Säljaren sa att de bilar som las in i Fredags fick preliminär lev. i mitten på December. Och om jag inte räknar som en kråka så är det cirka 10 veckor.
Jag valde R-design med herrgårdsvagnspaket, tidur till värmaren och 20-tummare.
Var lite sugen på Hi-tech paketet, men som den småläning man är så kändes 25 lax lite mycket.
av Volvoxc60d32011
Ja själv kör jag en savillegrå XC60 D3 Drive!. Totalt sett mycket nöjd. Vad jag undrar dock om färgen är dålig då det släpper på huven (ej stenskott). små små defekter som ej kan känns med nageln. det vita lyser igenom. Ska visa upp den på Volvo imorgon. Kan det vara normalt?

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]