Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej !

Jag har en Volvo 244 med B230F motorn, där sitter en M-kam i som jag tycker tråkig eftersom att den knappt drar.
Vad jag undrar är vilken kam som är att föredra om jag vill ha mycket vrid, kvittar om det är över hela registret eller bara på höga varv.
Jag vill även veta i vilken motor som denna kammen (som ni rekomenderar) sitter i.

Min bakaxel fråga är. När jag har hissat upp bilen och snurrar på hjulet så låter det som ett dovt ljud som kommer inifrån diffen, bör jag oroa mig för diff ras inom en snar framtid eller kommer det att hålla länge till ? Bränner inte gummi jätte ofta. Hehe :)

Tack på förhand för alla svar ! :)
Ska kolla den nu i nästa vecka.

Hur börjar det låta när diffen är nära ett ras, hör man det in i bilen då medans man kör och vad är det för ljud man ska lyssna efter?

Någon som kan ge mig ett konkret tips på en bra kamaxel som skulle ge mer knuff i min B230f :) ?
Tror Volvo sålde en trimkam som hette FX. Annars borde en K kunna funka. Bara att prova sig fram. Har du schims?
/greenbay
Förstärkt kamrem

Antar att det är en sån här Gates […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]