Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThinhO
När ja skulle hem idag efter lite gubbhockey så började bilen å gå varm.
Det var imorse när jag skulle på jobbet som jag upptäckte att något inte stämde, den gnisslade såfort man tog med foten på gaspedalen. Eftersom bilen är nyköpt så tänkte jag bara att de var fläktremmen som va i sina sämre dagar. För det slutade efter en ½ mil.

Hur som stängde av bilen lyfte bort huven, kylarn var brännhet, bottenslangen från kylaren upp till ?vattenpumpen? var bränn het, kylarslangen till toppen var bränn het, men då öppnade jag locket till expansionskärlet och vattnet var kallt :S Slangen in och ut från expansionskärlet var oxå kalla.

Är det så att vattenpumpen har gett upp eller kan det vara någonting annat? Remmen driver runt alla hjul & kylarfläkten går.

Tänkte man kan ju rådfråga innan man börjar skurva isär allt :)
Tack på förhand MVH Jimmy
av volvoyamha
Plocka bort lite kylar slangar, nej men..

Ett grund sätt att börja på är att plocka löst kylaren och spola genom den och sedan spola igenom motorn, så till att det skall forsa rent vatten ur motor/kylare då är det som det skall,

Ett vattenpumpsbyte är ju aldrig fel,

Mvh Anders

Nu har det bränt en kabel igen :D Har t&[…]

installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]