- lör 08 okt 2011, 14:01
Har då en Volvo 740 -88 B230F, fick lite problem så jag lät den stå en vecka och nu när jag skulle starta klickade det bara till men ingen startmotor gick igång.
Samtidigt håller tomgångsmotorn på att brumma/surra när tändningen är på.
Slår jag av tändningen brummar den någon sekund sen hör man ett högt klick när tomgångsmotorn slår ifrån.
Kunde starta bilen knappt om jag tog skruvmejsel mellan plus på startmotorn och stiftet men då var de knappt.
Började snurra bra men gick trögare och trögare för att knappt orka sen.
Tog lös batteriet och laddade det, kopplade tillbaka det men nu vägrar bilen starta.
Den snurrar på bra, får soppa för tändstiften är dränkta i bensin samt de slår gnista från tändstiften men vägrar antända.
Skulle plocka ur motorn för att byta oljepump men ändrade mig, hann ta loss tändkablar men det var i stort sett enda, så satte tillbaka dom i rätt följd.
Tacksam för svar, TTW
Samtidigt håller tomgångsmotorn på att brumma/surra när tändningen är på.
Slår jag av tändningen brummar den någon sekund sen hör man ett högt klick när tomgångsmotorn slår ifrån.
Kunde starta bilen knappt om jag tog skruvmejsel mellan plus på startmotorn och stiftet men då var de knappt.
Började snurra bra men gick trögare och trögare för att knappt orka sen.
Tog lös batteriet och laddade det, kopplade tillbaka det men nu vägrar bilen starta.
Den snurrar på bra, får soppa för tändstiften är dränkta i bensin samt de slår gnista från tändstiften men vägrar antända.
Skulle plocka ur motorn för att byta oljepump men ändrade mig, hann ta loss tändkablar men det var i stort sett enda, så satte tillbaka dom i rätt följd.
Tacksam för svar, TTW
Senast redigerad av 1 TTW90, redigerad totalt 0 gånger.
- By Elmeholt