NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nikco
Jag tycker att min drar lite mer än förväntat. Det jag har är en 2,4d 180hk / 400nm 6vxl manuell.

Visar 0,7l/mil.
av jumu01
Gamla D5 motor är törstig, det är den nya på 205hk/215hk som är mer bränslesnål.
Så 0.7l/mil normalt.
Användarvisningsbild
av nikco
Bah jag får väll slänga på en trimbox ;)
Om man nu skulle gjort det, någon som har nån bra erfarenhet på märke?
Användarvisningsbild
av nikco
Question, Trimboxar ?
På vilket sätt skiljer de sig från polestar ?

Installation/funktion/resultat.
Användarvisningsbild
av StringerBell
nikco skrev:Question, Trimboxar ?
På vilket sätt skiljer de sig från polestar ?
Polestar optimering är 100% laglig med ett 100% stöd från Volvo med alla eventuella garantier du har kvar. Du får papper så du kan registrera bilen med den nya effekten. Inga förändringar förbrukning.
Användarvisningsbild
av crumpets
En trimbox lurar bilens styrenhet att fläska på med mer soppa medelst högre soppapumpstryck. En lite modernare lurar även turbon att blåsa på mer på nåt sätt.
Riktigt bonntrim. Men snabbare blir bilen, såklart.

Annars har du andra företag som trimmar genom att programmera om styrenheten precis som polestar. T.ex. BSR och autotech. Då blir det dock inte helt lagligt, garanti ryker, osv osv. Men man får istället lite fler hästar.
Användarvisningsbild
av nikco
crumpets skrev:En trimbox lurar bilens styrenhet att fläska på med mer soppa medelst högre soppapumpstryck. En lite modernare lurar även turbon att blåsa på mer på nåt sätt.
Riktigt bonntrim. Men snabbare blir bilen, såklart.

Annars har du andra företag som trimmar genom att programmera om styrenheten precis som polestar. T.ex. BSR och autotech. Då blir det dock inte helt lagligt, garanti ryker, osv osv. Men man får istället lite fler hästar.
Så det är samma skit på olika vis?
Polestar ska väll vara lagligt ?!
av dali
Det finns bara ett lagligt sätt att trimma Volvo och det är Polestar. Allt annat är olagligt och pratar vi fultrim (boxar) så är risken större att motorn kommer att ta stryk jämfört med en uppdaterad programvara som har kontroll på alla parametrar, inte bara lurar bränslepumpen att öka trycket med felaktiga värden.
Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en fr[…]

Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]