Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av latitude
Hei alle.
Går det å ta bort merkingen på bakluka? er disse montert kun med 2-sidig tape, så går det vel bra...

MVH
Trond
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Går utmärkt att ta bort emblemen. Jag brukar "såga" lite försiktigt med tandtråd och sedan försöka få med så mycket klisterrester som möjligt när man tar bort det. Oftast får man använda någon typ av klisterborttagare också, vet att dom säljer något på biltema i sprayburk.

Har dom suttit där länge innan man tar bort dom så är det bra att ta lite finpolish efteråt och sen nått vax/lackskydd.
av OssianF
Själv använder jag en hårtork och värmer försiktigt. Sen tar jag en tunn skruvmejsel och använder en vanlig blyertspenna mot karossen för att sakta och försiktigt bända bort all märkning. Går utmärkt! Använt samma metod sedan minst 10 år tillbaka på ett flertal bilar.
Användarvisningsbild
av MartinS
Platt-tång och dra rakt ut (så att tången inte kan komma åt lacken), brukar fungera fint, oftast får man med det mesta av klistret på det sättet.

/Martin

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]