NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag har en V50 -08 med Premium Sound, och jag har nu kopplat in en vanlig baslåda med slutsteg, men får det inte och låta bra.
Har kopplat in en omvandlare högnivå-lågnivå från högtalarna i bakdörrarna (original förstärkaren sitter i bakluckan),
dragit en riktig + kabel från batteriet och jord från bältesinfästningen.
Låter hur bra som helst enda tills jag startar bilen, då låter inte alls bra (svårt att beskriva hur de låter, men de blir väldigt mycket störningar och
smäller-slår i basarna med jämna mellanrum).

Någon som kan tänkas veta vad som stör så jäklans mycket??

Tacksam för svar!
Har du koblet deg inn på BEGGE, både høyre og venstre? Har høynivå/lavnivå omformeren jord?

Jeg har gjort akkurat det samme som deg i min V50, men jeg koblet meg inn like ved forsterkeren og min høynivå/lavnivå omformer har jord. For meg så virker det som du har et støyproblem siden problemet kommer når du starter. Prøv om du kan koble deg inn et annet sted på bilen som kan gi på jord. Vet ikke om det er det samme hos deg, men jeg har jord (bilens originale jord) like under bakluka på venstre side, mot gulvet.

Legger ved link til ledningsdiagram for alle Volvo modeller. Sjekk der..
http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-wiring-diagrams
Yes, har kopplat in på både höger och vänster. Ja, omvandlaren är jordad i karossen.
Det verkar som det blir nån form av störning från generatorn eftersom felet kommer när jag startar bilen..
Ja jag ska prova att jorda slutsteget någon annanstans och se om det blir bättre!

Kopplingsschema har jag kollat ordentligt så de är rätt kopplat.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]