Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blommen83
Tjena..

Har lite problem med min v70 tdi, till en början när det är kall märker man ingenting...bilen går som vanligt ex åka till jobbet på morgonen. (5 mil)

inge problem alls...det är alltid på väg hem som den börjar gå dåligt. märker inget på motorvägen, men när man kommer in till stan så börjar den vandra i tomgången, går ryckigt på låga varv. igår så dog bilen helt och fick knappt igång den, men efter lite väntan så puttra den igång..väldigt orolig gång. lät bilen stå 3-4 timmar..ut och prova och till min förvånan gick bilen som normalt...kan tillägga att felkoder har sats nu, och jag lästa ut dom idag efter jobbet

EFI-716 Fuel quantity adjuster
EFI-717 Fuel quantity adjuster position sensor

vet inte riktigt vart jag ska börja,eller vad som ska undersökas, är som sagt helt grön på dieslar...men om nån har några tips så vore de kanon..
av Blommen83
ingen som har nått förslag?

kan tillägga att den ska inte på service nu...enligt boken så är de bas/underhålls service, så jag antar att det är olja,filter och dieselfilter mm...
och man kanske skulle säga till om en justering av pumpen...det skadar aldrig...kanske därför den går dåligt ibland..
av Blommen83
service är nu utförd + utlästa felkoder igen då bilen gick bra i en halv vecka innan servicen..och det var 2 st felkoder.

Slidvägsgivare - signal för hög
luftmassamätare - signal för låg

så vad bör man börja någonstans? och vad är och sitter Slidvägsgivare?

tack på förhand
av Blommen83
på pappret jag fick av verkstaden stog det bara

34h slidvägsgivare - signal för hög
0Bh luftmassamätare - signal för låg
av tubbe855
Hej!Har samma problem på min 00a tdi var sitter givaren du bytte?Har inga felkoder på min och den är nyservad enl alla konstens regler,bytt alla vakumslangar oxå.Tacksam för alla tips
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]