Kluster skrev:hanss skrev:Personligen tycker jag att det är lite högt.. Testat med mindre hjul?
Min bil drar iofs ännu mer för tillfället 0,64 - 0,7.... Med 15" Ska in på verkstaden för tusende gången känns det som..
Ja, något galet är det då allt! :roll:
Min 1 vecka gamla D3 MY2012 med automat och 17" ligger nu med 25% motorväg och resten stadskörning på 0,72 och den fortsätter sjunka...
Steike, det var høyt :shock: Har samme motor og drivlinje som du har (D3-automat), men har 18". Har fått den ned i 0.58 på langkjøring (i 86 Km/t - på GPS). På småkjøring/stadskjørning har jeg problemer med å få forbruket over 0.68. Da snakker vi full gass overalt... (MY 2011-2000 mil).
Jeg tror dessverre at tilfelle for både D2 og D3 at disse motorene nødvendigvis ikke er optimalisert med hensyn til forbruk, men etter hvordan de ulike lands skatter og avgifter slår ut blant annet på Hk. Kun en tanke, men i alle fall her i Norge er det dessverre ingen premiering for å redde "miljøet" med hensyn til forbruk og utslipp. Skulle jeg optimalisere min motor slik at forbruket og utslippene reduseres med ca. 10%, må jeg ut med ca. 80.000 :shock: i avgifter til AS Norge for økt Hk. Forstå logikken den som kan...
Spørs om det blir meldt flytting østover med tiden, hvor alt synes til å gå litt mer på skinner :D
Chris. / Norge