Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
Pratade med verkstaden i dag o enligt dom så har inte volvo nån lösning på problemet när hela RTI(sensus) brakar ihop vid uppdatering,ska hämta ut min bil och sen får man lämna in den igen när dom har klurat vad dom kan göra åt problemet,brukar volvo inte testa sina grejer innan som släpper ut dom på marknaden,verkar som dom har bråttom att bara tjäna pengar oavsett om grejerna funkar eller ej. :evil: :evil: :evil:
av Tobbev
petkas skrev:Pratade med verkstaden i dag o enligt dom så har inte volvo nån lösning på problemet när hela RTI(sensus) brakar ihop vid uppdatering,ska hämta ut min bil och sen får man lämna in den igen när dom har klurat vad dom kan göra åt problemet,brukar volvo inte testa sina grejer innan som släpper ut dom på marknaden,verkar som dom har bråttom att bara tjäna pengar oavsett om grejerna funkar eller ej. :evil: :evil: :evil:
Det skulle jag aldrig acceptera. De får väl byta hela enheten då?
Användarvisningsbild
av apersson850
Startar eländet från hårddisken i bilen borde det ju gå att byta ut den mot en som är laddad med rätt program.
av magono
petkas skrev:Pratade med verkstaden i dag o enligt dom så har inte volvo nån lösning på problemet när hela RTI(sensus) brakar ihop vid uppdatering,ska hämta ut min bil och sen får man lämna in den igen när dom har klurat vad dom kan göra åt problemet,brukar volvo inte testa sina grejer innan som släpper ut dom på marknaden,verkar som dom har bråttom att bara tjäna pengar oavsett om grejerna funkar eller ej. :evil: :evil: :evil:
Råkade ut för samma sak som du "Ta ur skivan sätt i skivan..."
Bilen var inne idag och det dom fick göra var att uppdatera mjukvaran för Senus/RTI systemet först innan uppdateringen av
kartorna kunde på börjas (7 timmar tog det totalt...).
Så det borde inte vara några konstigheter för dom att få igång din också.

Tidigare programvara:
system 0930
kart V30.10.51
blåtand 5.00.17L

Efter dagens besök:
system 0997
kart V30.11.03
blåtand 5.00.17Q

Jag slapp ju också 3 veckor fram och tillbaka till jobbet med att stirra på en nedladdnings stapel som knappt rör sig :-)-)
Användarvisningsbild
av petkas
magono skrev:
Råkade ut för samma sak som du "Ta ur skivan sätt i skivan..."
Bilen var inne idag och det dom fick göra var att uppdatera mjukvaran för Senus/RTI systemet först innan uppdateringen av
kartorna kunde på börjas (7 timmar tog det totalt...).
Så det borde inte vara några konstigheter för dom att få igång din också.

Tidigare programvara:
system 0930
kart V30.10.51
blåtand 5.00.17L

Efter dagens besök:
system 0997
kart V30.11.03
blåtand 5.00.17Q

Jag slapp ju också 3 veckor fram och tillbaka till jobbet med att stirra på en nedladdnings stapel som knappt rör sig :-)-)
tack,skickade ett mail till verkstan om detta.
av engrogg
Magono, kan du fråga teknikerna på din verkstad vilka moduler & så som skall uppdateras & med vad, för på min verkstad står de som frågetecken=(
av magono
engrogg skrev:Magono, kan du fråga teknikerna på din verkstad vilka moduler & så som skall uppdateras & med vad, för på min verkstad står de som frågetecken=(
Ställer mig tveksam till att jag får så pass detaljerad information om vad dom gjorde men jag kan dra ett mail till mekanikern som gjorde det
i morgon så får vi se...

Det som står på arbetsordern (förutom felsökningen och deras egna försök att uppdatera) är
"Nerladdning av mjukvara styrenhet (36004)"
"Uppgradering av IAM (31285187)"

Det var på Bilia i Gbg. så om du råkar ha din bil på Bilia också så kanske dom kan utbyta information... :???:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 29
Köpråd V60 Recarge

den lilla batteriet kommer du ~2.5-4mil typ medans[…]

Hej Hur är det med Volvos laddhybrider skall[…]

Använd trodo.se eller aeromotors.se Febi Bil[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.