Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av smygaren
Tjenare!

Fick igår inlagt steg 1 på min V70 II 2,5T.

Det gav 260hk och 420Nm.
Det enda som behövdes var omprogramering av styrboxen (via OBD-II uttaget, ingen lödning i styrbox) och höjd fartspärr.

Och villken skillnad, känns inte alls så små ryckig som innan och det skulle bli ännu bättre om nån vecka.

Jag är inte intresserad av 0-100 utan att bilen ska kännas pigg även på låga varv och där har det blivit en klar skillnad.
Man känner även att man får mer kraft direkt på låga varv utan att man behöver "pressa" den.
Så jag kan bara säga att jag är fullt nöjd med resultatet.

/Smygaren
Användarvisningsbild
av Anders E
Fick du ett intyg från firman så du kan registreringsbesiktiga bilen?
Användarvisningsbild
av smygaren
Ja det fick jag. Sedan är det upp till mig.
Användarvisningsbild
av smygaren
Variosboy skrev:Steg 1 från vilken firma?
Det är från Autodepån Motorsport
Se länk: http://auto-depan.jetshop.se/
Användarvisningsbild
av smygaren
apersson850 skrev:
smygaren skrev:Det gav 260hk och 420Nm.
Vad är original på den?
200hk och 340Nm
av Cox
Rätta mig om jag har fel, men det är enbart Volvo som kan ge ett intyg om helhets godkännande för registreringsbesikting. Och anledningen att Volvo godkänner tex Polestar är att avgasemissioner inte påverkar av den mjukvaran frå Polestar.
Användarvisningsbild
av hollan
nä du har helt rätt volvo skulle aldrig släppa ett intyg till en utomstående trimfirma så det går aldrig att rega med det trimmet
av Cox
Det var det jag hade för mig, tack för bekräftelse att jag inte är förvirrad :-)
Nu till det trista att trimfirmor lämnar ut intyg på falska grunder, mycket illa. Trimmet i sig är säkert helt ok, men själva förfarandet från firman är inte ok.

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]