Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det enda jag har emot den är att jag behöver en kombi för ofta. Så jag köpte en 70-modell istället.
Annars var jag lite sugen på en S80 V8, och kunde tänkt mig ta över ungefär en sån som du säljer nu. Fast silver... :???:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Krollspell skrev: Det ena var att RTI systemet började kännas föråldrat och nu när Volvos nya Sensus system kom vart det ju i sig mer intressant.
Ytterligare ett bevis på hur urbota dumt det är att bygga ihop underhållningselektonik som blir stenålder på 2-3 år med en bil som ska rulla i 20 år.

Jag är helt säker på att din S80 V8 -2010 kommer att vara en grymt go bil även om 10 år men det kommer att ha hänt massor mera på underhållningselektroniksidan... dä kan vi nog inte ens gissa hur mycket nytt roligt som dykt upp under 10 år.

Det ligger nog bara runt hörnet något år bort tex att att alla navigatorer kommer utnyttja tex street-view så man se realistiska vyer av gatan man kör i navigatorn och hittar lättare. Och vips kommer sensus att vara stenålder igen.
Krollspell skrev:Om man vänder på din fråga, varför skulle jag inte kunna gilla S80 T6 AWD?
För att det finns S60, V60, etc. som möjligtvis anses lite hetare.
StringerBell skrev:
Krollspell skrev:Om man vänder på din fråga, varför skulle jag inte kunna gilla S80 T6 AWD?
För att det finns S60, V60, etc. som möjligtvis anses lite hetare.
Hehe, ja det är möjligt men inte i mina ögon. Utssendemässigt är S80 betydligt snyggare, jag har inte tagit till mig fronten hos S60.
Bättre benutrymme bak (om än för dåligt) samt att S80 bilarna är tystare.
VolvoB20 skrev:
Krollspell skrev: Det ena var att RTI systemet började kännas föråldrat och nu när Volvos nya Sensus system kom vart det ju i sig mer intressant.
Ytterligare ett bevis på hur urbota dumt det är att bygga ihop underhållningselektonik som blir stenålder på 2-3 år med en bil som ska rulla i 20 år.

Jag är helt säker på att din S80 V8 -2010 kommer att vara en grymt go bil även om 10 år men det kommer att ha hänt massor mera på underhållningselektroniksidan... dä kan vi nog inte ens gissa hur mycket nytt roligt som dykt upp under 10 år.

Det ligger nog bara runt hörnet något år bort tex att att alla navigatorer kommer utnyttja tex street-view så man se realistiska vyer av gatan man kör i navigatorn och hittar lättare. Och vips kommer sensus att vara stenålder igen.
Du menar att den är omodern inom 2 år? Med den inställning så kan man ju varken köpa nya tv apparater, dataprylar eller i detta fall byta bil framöver. Teknikutvecklingen kommer ju precis som du själv säger att gå otroligt fort nu inom det området.

Annars får man väl för övrigt räkna med att det kommer en helt ny S80/V70 modell om kanske max 3-4 år.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Krollspell skrev:Du menar att den är omodern inom 2 år? Med den inställning så kan man ju varken köpa nya tv apparater, dataprylar eller i detta fall byta bil framöver. Teknikutvecklingen kommer ju precis som du själv säger att gå otroligt fort nu inom det området.
Precis därför köper jag ny Dator, Navi, Mobiltelefon / TV osv vartannat år för utvecklingen går så extremt rasande fort......

Min gamla Twin Turbo Supra däremot går fortfarande som en raket och är helt ok att åka i då den gör 300 km/h och accar 0-100 under 5 sek.

Att då svetsta ihop Tele/Navi/TV/Dator med en bil blir ju helfel då datro/navi/mobil åldras 10 ggr så fort som bilen.

Det är ju som mjölken i kylskåpet som passerar bärst före datum fortare än själva kylskåpet.
VolvoB20 skrev: Att då svetsta ihop Tele/Navi/TV/Dator med en bil blir ju helfel då datro/navi/mobil åldras 10 ggr så fort som bilen.
Man bygger ju bilar för nybilsköparen. Vad bestyckningen får för effekt i andra, tredje och fjärde led får nog rätt liten uppmärksamhet - om någon. Det handlar om att positionera sig. Den typiske nybilsköparen som vill ha en massa finesser byter också bil ofta, och är inte speciellt känslig för 2:a handsvärdet. Det finns ju dom som bara skall ha fullutrustning även om det innebär infällda DVD-skärmar i nackstöden för ett baksäte där det aldrig åker barn. Ungefär som den som alltid beställer dyraste vinet på matsedeln till huvudrätten, även om konsekvensen blir att dricka söt Sauternes till torsken.
VolvoB20 skrev:
Krollspell skrev:Du menar att den är omodern inom 2 år? Med den inställning så kan man ju varken köpa nya tv apparater, dataprylar eller i detta fall byta bil framöver. Teknikutvecklingen kommer ju precis som du själv säger att gå otroligt fort nu inom det området.
Precis därför köper jag ny Dator, Navi, Mobiltelefon / TV osv vartannat år för utvecklingen går så extremt rasande fort......

Min gamla Twin Turbo Supra däremot går fortfarande som en raket och är helt ok att åka i då den gör 300 km/h och accar 0-100 under 5 sek.

Att då svetsta ihop Tele/Navi/TV/Dator med en bil blir ju helfel då datro/navi/mobil åldras 10 ggr så fort som bilen.

Det är ju som mjölken i kylskåpet som passerar bärst före datum fortare än själva kylskåpet.
Men hur menar du nu? Ska vi låta bli att köpa nya bilar framöver? Jag skulle alltså lika gärna åka omkring i min gamla 850 T5R -05 som igentligen
inte hade så mycket sämre prestanda? Jag tycker det är spännande med alla dessa nya funktioner och teknik som kommer hela tiden. Visst trist att det vi har åldras fort men precis som du skriver att vi byter ut våra datagrejer etc hela tiden så blir väl det ett extra sug att få byta bil oftare?

Sen gäller det inte bara tele, navi, stereo utan även chassi och motorutvecklingen går ju framåt hela tiden. Jag åker t ex. betydligt hellre 250 km/h i min nuvarande S80 än vad jag gjorde i min 850.
StringerBell skrev:
VolvoB20 skrev: Att då svetsta ihop Tele/Navi/TV/Dator med en bil blir ju helfel då datro/navi/mobil åldras 10 ggr så fort som bilen.
Man bygger ju bilar för nybilsköparen. Vad bestyckningen får för effekt i andra, tredje och fjärde led får nog rätt liten uppmärksamhet - om någon. Det handlar om att positionera sig. Den typiske nybilsköparen som vill ha en massa finesser byter också bil ofta, och är inte speciellt känslig för 2:a handsvärdet. Det finns ju dom som bara skall ha fullutrustning även om det innebär infällda DVD-skärmar i nackstöden för ett baksäte där det aldrig åker barn. Ungefär som den som alltid beställer dyraste vinet på matsedeln till huvudrätten, även om konsekvensen blir att dricka söt Sauternes till torsken.
Bra summerat, jag hade inte kunnat sagt det bättre själv.. ;-//
Köper man en ny bil (eller vad som helst egentligen) så vet man att det alltid kommer något nytt och uppdaterat.

Jag vill alltid hålla mig uppdaterad med det senaste! Ny teknik och bilar är bland det bästa som finns enligt mig! :) Jag tillhör den kategorin ovan, som bara måste kryssa för alla rutorna i tillvalslistan. T.ex när man väljer till ett totalt onödigt tillval (som separat låsning av bakdörrarna) för 800kr bara för att få en knapp! :mrgreen:

Man lever bara en gång!
Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]

Välkommen ut i trafiken

IMG_3650.jpeg

Är det någon skillnad med grillen mot v[…]