Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Vanligtvis när jag har ACn på och den arbetar för fullt så ser och hör jag det på motorn/rpm-mätarn, d.v.s. motornvarvar upp. Dock idag när jag hade ACn på märkte jag inget av detta. Är ACn död lr var det tillräckligt kallt i bilen/utan för bilen för att ACn inte ska behöva arbeta så pass hårt att det märks?
av sm7ovk
Du skall kunna höra att magneten slår till och från till kompressorn. (Sitter framme på högersida och generatorremmen går runt hjulet också.) Beroende på hur varmt/kallt och hur fuktig luften är i kupe'n så skall den slå till och från - något som man ibland kan höra på motorn ockås. Är det kallt ute och torrt i bilen så är det inte säkert att den slår till och från utan att den är nöjd som det är. Du kan tex testa att sätta reglaget på full kyla, då bör den gå igång.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
sm7ovk skrev:Du skall kunna höra att magneten slår till och från till kompressorn. (Sitter framme på högersida och generatorremmen går runt hjulet också.) Beroende på hur varmt/kallt och hur fuktig luften är i kupe'n så skall den slå till och från - något som man ibland kan höra på motorn ockås. Är det kallt ute och torrt i bilen så är det inte säkert att den slår till och från utan att den är nöjd som det är. Du kan tex testa att sätta reglaget på full kyla, då bör den gå igång.

ok tack, ska testa!

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.