Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bobbobatar
Var på verkstad igår & de säger att de inte kan läsa upp artikelnummer på mjukvaran i motorstyenheten. Verkstan frågar om jag har trimmat den någonstans och får frågan om jag skall uppdatera till orginalmjukvara.
Tackar för stunden nej, då jag tycker att bilen som jag haft i någon månad är riktigt pigg & trevlig & stark (enligt mina refernsramar som iofs kan vara små ;-). Bilen är en V70II 2.4D automat 2010-års modell.
Jag vill iofs inte riskera garantier osv men samtidigt vore det ju tråkigt att få tillbaka en slöare bil och är nu lite rådvill, hur skall jag göra. Ett sätt är väl att mäta upp bilen & få reda på hur mycket effekt den kan leverera om den då ligger på 175Hk så kan man ju byta tillbaka mjukvaran till original utan problem. Ligger den på 200++ Hk får man ju fundera på garantier osv. Finns det några förslag på bra billiga sätt att komma vidare? var kan man mäta upp bilen billigast i Göteborgstrakten?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har du en iPhone? Eller kanske känner någon som har det?

Finns en app som heter Dynolicious, där man kan mäta t.ex 0-100. Man fyller i bil, vikt och lite annat så kan man mäta sen. Jag har provat den på säkert 15 olika bilar och det stämmer riktigt, riktigt bra!

En MY10 V70 2,4D aut ska göra 0-100 på 9,9s från fabrik. Ligger den runt det så vet du att den är orginal. Så får du iallafall ett hum om det utan att betala flera tusen för en effektmätning. Har man inget sugproppsfäte i rutan så funkar det alldeles utmärkt att sätta den i t.ex mugghållaren och hålla lite i den så den inte rör sig.
Användarvisningsbild
av hollan
jaga upp förra ägaren och fråga om han har trimmat den
av kamilenski
Kolla tiden 0-100!

En stoppur duger.
Eller acc 80-120.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Har du en iPhone? Eller kanske känner någon som har det?

Finns en app som heter Dynolicious, där man kan mäta t.ex 0-100. Man fyller i bil, vikt och lite annat så kan man mäta sen. Jag har provat den på säkert 15 olika bilar och det stämmer riktigt, riktigt bra!

En MY10 V70 2,4D aut ska göra 0-100 på 9,9s från fabrik. Ligger den runt det så vet du att den är orginal. Så får du iallafall ett hum om det utan att betala flera tusen för en effektmätning. Har man inget sugproppsfäte i rutan så funkar det alldeles utmärkt att sätta den i t.ex mugghållaren och hålla lite i den så den inte rör sig.
Finns liknade även till androidtelefoner.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Det finns det säkert.

Varför jag föreslog Dynolicious är för att jag vet att den funkar väldigt bra.
Javisst, ville bara tipsa så TS inte behöver sprinag och köpa en Iphone ifall han redan har en Androidlur tillgänglig.

De jag provat till android var lite kluriga att kalibrera tyckte jag.
av kamilenski
Har Iphone en inbyggt accelometer eller nåt?

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]