Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Jo jag vet att vissa har detta men då kan man köpa bättre saker än volvos. Snor de fälgarna kan man ju alltid hävda att dessa satt på och skaffa en hylsa i efterhand. Handlar ju om hur ärlig man vill vara
Användarvisningsbild
av isak
eller hålla sig till mindre stöldbegärliga standardfälgar, går ju att köpa 4 hjulbultar som reservdel.
Isak
av TomasL
dieselmagnus skrev:Snor de fälgarna kan man ju alltid hävda att dessa satt på och skaffa en hylsa i efterhand. Handlar ju om hur ärlig man vill vara
Bedrägeri tycker jag inte är något man ska uppmana till. Det är bl.a sånt som gör premien dyrare!
Användarvisningsbild
av isak
försäkringsbolagen skulle kunna ersätta bara originalfälgar?
Isak
Användarvisningsbild
av gooose
StringerBell skrev:
dieselmagnus skrev: Vill de stjäla dina fälgar gör de så ändå
Lägre självrisk på försäkringen med låsbult.
Skit samma om du har låsbult eller ej för självrisken Du måste ha Nivåsensor till larmet på bilen för att få reducering av självrisken

Har haft 4 st kunder nu i höst med Volvia.Folksam,Länsförsäkringar och IF bara nivå sensor som gällde ingen reducering för att det fanns låsmutta

Kasta bort skiten Hur gör du när fan själv slår till och du får punktering ???

Ute på vägen finns det ingen som kan hjälpa dig med en låsmutter Men om du är förståndig så har du inga och då är det bara att byte hjul och åka vidare

Detta är ingen spekulation endast fakta......

//Goose
Användarvisningsbild
av StringerBell
gooose skrev:
StringerBell skrev:
Skit samma om du har låsbult eller ej för självrisken Du måste ha Nivåsensor till larmet på bilen för att få reducering av självrisken

Har haft 4 st kunder nu i höst med Volvia.Folksam,Länsförsäkringar och IF bara nivå sensor som gällde ingen reducering för att det fanns låsmutta
Kan hända. Kretsen av människor som skulle orka forcera låsmutter är i alla fall färre än de som skulle tänka sig göra det med vanliga muttrar. Speciellt på fälgar som vare sig är speciellt dyra eller flaschiga.

Jag vill fr.a. undvika att det händer in the first place.
Användarvisningsbild
av Funk
gooose skrev:
StringerBell skrev:

Kasta bort skiten Hur gör du när fan själv slår till och du får punktering ???

Ute på vägen finns det ingen som kan hjälpa dig med en låsmutter Men om du är förståndig så har du inga och då är det bara att byte hjul och åka vidare

Detta är ingen spekulation endast fakta......

//Goose
Saxat direkt från Volvias villkor för personbil: Lättmetallfälgar skall vara försedda med godkända låsbara hjulmuttrar. Vid avsaknad av låsbara hjulmuttrar tillkommer en extra självrisk på 5 000 kr.

En ny variant av låsmuttrar finns på Volvo, dessa är mycket bättre än de gamla varianterna.... De skall föras in successivt så de kanske inte finns ännu till alla varianter

/Thomas
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
dieselmagnus skrev:Volvos låshylsor är skitusla. Spåren är för grunda och godset i både bult och låshylsan är för klent. Slinter man en gång är det kört. Jag vet. Släng skiten. Vill de stjäla dina fälgar gör de så ändå
:-O) ?:-/ ??:-/ not agree!!! :mrgreen: :-)-)

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]