Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Guligan skrev:Låter som en fantastiskt trevlig spec.
Vilken version tog du på Inscription?
Det blev efter en del funderande och tvekande Toscana Tan. Kanske tveksam till silver men jag ville inte som nu ha en helgrå eller helvit interiör som den förra bilen igen. Kvar fanns sen bara tvåfärgad Polarblå eller Expressobrun. Ingen av dessa var ju användbara.
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
XC90_Executive skrev:Gratulerar! Blir en riktigt fin bil! :-)-)

Fast jag hade valt en annan exteriörfärg! :wink:

Jag bytte ju också bort min V8, det var trist, men samtidigt så måste man ju byta någon gång! :)
Tack!

Jag gillar svart, gärna ember svart men vet hur mycket jobb det är varje år, typ lackförsegling, annars ser bilen trist ut med alla tusentals smårepor som syns..
XC90_Executive skrev:Electric silver?

Fast Ice White är ett givet val för mig! Snyggaste färgen oavsett modell! :D
Absolut inga tokiga färger. Electric kontra "vanlig"silver har jag inte riktigt förstått, kanske i olika ljus att det skiljer mera?
XC90_Executive skrev:Electric silver?

Fast Ice White är ett givet val för mig! Snyggaste färgen oavsett modell! :D
Håller med, min nästa bil blir vit med r-design

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
StringerBell skrev:Får jag fråga varför du gillar S80?
Ja en bra fråga. Det är en väldigt snygg modell fr o m 2007, tyst, ganska rymlig och tillika hyfsad prestanda på T6 och V8:a modellerna samt att dom alltid har varit problemfria, m a o anser jag S80 vara en mycket kompetent och bra allaroundbil. Otroligt underkattad av många som oftast saknar erfarenhet av dessa modeller.

Jag har även varit inne på BMW i många år och då främst 550, men jag har alltid lagt ner det när det väl dragit ihop sig till beslut av olika anledningar.

Om man vänder på din fråga, varför skulle jag inte kunna gilla S80 T6 AWD?
Senast redigerad av 2 Krollspell, redigerad totalt 0 gång.
andreas_lofgren skrev:Alla har vi olika sätt att bränna våra pengar på. Låt oss glädjas åt de som tycker det är värt det. Annars har vi ju inga begagnade bilar att fynda bland sen 8)
Tack för det :-)
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.