Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av BjörnD
Hej, Jag har problem med motorn (B230FB). Lambdalampan lyser konstant, och bilen är seg på låga varvtal. Får dessutom problem med tommgången från och till. Har kollat diagnostikboxen och den indikerar att tempgivaren (1346030) inte fungerar som den skall. Har införskaffat en givare och funderar nu på hur jag skall komma åt att byta den. Det ser ut som om man måste lossa paketet med luft och bränsleinsprutning. Hur knepigt är det?

Tacksam för hjälp!

Mvh, BjörnD
Användarvisningsbild
av lilleman
hej det är inte så svårt skruva lbort mutrarna som håller fast insugningsröret och slangen tillluftrenaren så får du bättre spelrum när du drar tillbaka insugningsröret.röret sitter även fast på undersidan minns inte om man behöver lossa där för att dra tillbaka insuget tillräckligt. dra försiktigt när du drar tillbaka insuget. köp hem en ny insugspackning med.lycka till :) :)
av BjörnD
Då skall jag göra ett försök så fort det slutat regna. javascript:emoticon(':)')
Smile

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Erfarenheter XC90?

Tror XC90:n har förstärkt vinkelväx[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]