Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av umekille
945:a
Ser ut som kolven går för långt ut
så tätningarna läcker.
Blev utan verkan igår lyckades ta mej
på en mack o fylla bromsvätska
och sen lufta igång så det gick frikoppla
med pedalen i botten.
Ser då den läker ingenting.
Skall det vara nån slags distans mellan
slavkolvens pinne och kopplingsarmen?
så inte kolven trycker ut tätningarna?
går det fixa med en kupolmutter?
av rd350
Finns inga lösa reservdelar till cylindern,även kopplingsarmen brukar bli ganska sliten där kolven "ligger emot". Prova med en kupolmutter som du själv skrev och smörj den ordentligt där den går i skålen på kopplingsarmen.
av umekille
Finns repsats på mekonomen men
finns till med eller utan kolv
hur ser man det?
Skall man istället satsa på en ny
slavcylinder(jag gillar ju fixa till saker inte byta ut)
av inkognito
utan kolv = bara packningar = om kolven är sliten, är nog själva cylindern det också, så då kan det vara lika köpa en ny, testa med att bara byta packningarna, det ska räcka.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Byt till ny, kan vara ide att byta huvudcylindern på en gång för har den ena gått så är troligen den andra på väg. Föreslår dock att du kollar runt lite på priser. Jag har själv märkt att Mekonomen kan vara dyrare än Volvo original i en del fall.

Mvh GK
av inkognito
Mekonomen är ett svinigt dyrt ställe, jämförde ofta förr, då jag hade en bmw. Bmw o mekonomen låg i princip vägg i vägg, och mekonomen var alltid nån tia dyrare på alla saker. Men det är klart, så mycket stålar de lägger på tv reklam, så måste de ta igen stålarna nånstans

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]

Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]