Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Ja, det undrar jag med, i synnerhet är det personer som jag anser är extremt noga med sina bilar som brukar utrycka sig på det viset, kanske är det det som är saken i sig, man är extremt pedant och tycker därför att en 2-3 år gammal bil känns just gammal!?
av Lövet
Att gilla nybilskänslan måste vara det dyraste man kan vara förtjust i. Att knarka är sannolikt billigare...
Aha, nu förstår jag, det är därför jag inte längre kände nybilskänslan i min 850, efter 18 år och 46000 mil. :o Jag trodde nåt var fel... :lol:
av SlimShady
MartinS skrev:
Nu har jag i och för sig aldrig ajälv köpt en ny bil utan brukar slå till på 2-3 år gamla bilar i bra skick. Men vad är det egentligen som ni lyckas dra ner i skicket så pass att den inte känns ny längre, går det att definiera vad det är?

/Martin
Just att den är ny, inga små märken, inga stenskott. Grannarna kikar lite extra varje gång man kommer och hela den grejen. Sedan ändras ju bilarna för varje årsmodell, en del Volvomodeller fick uppgraderingar inne i bilen till årsmodell 2012 som kan vara bra att ha.

Visserligen inte värt alla de hundratusen som det kostar, men har man pengarna så...
av bilgalen
SlimShady skrev:Grannarna kikar lite extra varje gång man kommer och hela den grejen.
Fast det ska ju bra mycket till för att grannarna ska se skillnad på en silver S80 2010 och en silver S80 2012? Det ser väl knappt ens en bilintresserad skillnad på!

Köp en extra navi från Garmin istället och njut av din V8 i några år till :)
av Lövet
Alla har vi olika sätt att bränna våra pengar på. Låt oss glädjas åt de som tycker det är värt det. Annars har vi ju inga begagnade bilar att fynda bland sen 8)
Användarvisningsbild
av MartinS
andreas_lofgren skrev:Alla har vi olika sätt att bränna våra pengar på. Låt oss glädjas åt de som tycker det är värt det. Annars har vi ju inga begagnade bilar att fynda bland sen 8)
Absolut, naturligtvis är jag avundsjuk, men samtidigt är jag nyfiken på vad en som är bilintresserad (som sköter om och är rädd om sin bil) kan göra för att få ner skicket såpass att den inte längre känns ny efter så relativt kort tid. De 2-3år gamla bilar jag köpt har åtminstone luktat lika som en 2-3 månader gammal och skador kan man ju undvika/laga om det är sånt. Jag är alltså bara nyfiken, inte ifrågasättande på något sätt!

/MArtin
Om man har kjørt en 2012 med tilhørende facelift så føles nok en 2 å gammel bil gammeldags. Jeg vurderte selv brukt V70, men etter å prøvekjørt en 2012 så var valget enkelt.
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]