Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av BrigTSD
Upptäckte för en stund sedan att en skruv sitter fast i ena framdäcket på bilen. Hur länge den har suttit där vet jag inte, men krysset på skruvskallen är nästan helt nernött så jag skulle tippa på att den suttit där ett bra tag. Det verkar inte vara något luftläckage.

Ska jag försöka gänga/peta ut den eller gör jag det bara värre då?
Användarvisningsbild
av SvenB
Precis. Om du börjar "rota" i däcket är det inte omöjligt att luften börjar pysa ut så du inte kommer till däckverkstaden
Nexus skrev:eller köp en lagningssatts på biltema och tryck i en "korv" själv i däcket som däckfirman gör men mycket dyrare!
Har hört att det inte är att rekommendera att laga så. Bättre att ta loss däcket och laga det på "riktigt" med lagningslapp modell cykel fast större och med gummikorv på?

Kostar ju inte så fasligt mkt, 250 kr max?
Men tror ni att skruven penetrerat däcket igenom corden (heter det så?) och att den håller hålet tätt? Med det däcktrycket ställer jag mig undrande till det. Jag tror skruven inte penetrerat och skruvar man ur den så är däcket fortsatt ickepunkterat, så skruva ut den och gör ingenting skulle jag göra, men kanske inte åka så långt från däckfirman kanske och undvika glas. :D Men jag är ingen däckexpert, ja inte expert på nånting men framförallt inte på däck.
Plocka inte ut den utan att ha möjlighet att lappa däcket.
Jag använde Biltemas sats. Perfekt!
Med detta föremål är däcket nog slut. Tror jag.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]