Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
Då var det med en hel del vemod dax att skiljas från min andra S80 V8:a efter ca 2 700 mil och snart 2 år. Det som gör det lite extra trist är att den faktiskt byggdes på min egen födelsedag!? Summeringen lämnar för övrigt bara lovord, detta är (tillsammans med den 2007:an S80 V8 jag tidigare ägde) utan tvekan den absolut roligaste och bästa Volvon jag någonsin har kört. Det kommer förmodligen att dröja om det ens är möjligt att i framtiden få fram en lika härlig motor i en Volvo. För övrigt har jag inga fel eller missöden att rapportera, det har mao varit problemfria mil.

Efter en hel del grubblande och funderande (som vanligt..) så föll valet till slut på följande:

S80 T6 AWD

- Silver (jag vet.. samma färg igen..)
- Soltak
- Polestar (329 hk 480 nm)
- Klädsel Inscription vent
- Driver Support XC/V70/S80, (Blis, Pedestrian Detection m.m.)
- Teknikpaket Premium sound
- Voc
- Hi-Tech Premium paket (GPS, Voc, m.m)
- Inbacksp autavbl. kompass,
- Solgardin till bakrutan,
- Läderklädd i-panelöverdel,
- Elmanöv. passagerarstol,
- Keyless drive, pers-com.,
- Läderratt 3ekrad Mörkgrå,
- El. barnsäkerhetslås,
- Aluminiumfälg Magni 18,
- Four-C Aktivt Chassi,
- Sidodörrar laminerat glas,
- DVD bak skärm i f-nacksk,
- Solgardin i bakdörrar,
- Ptc
- Parkeringsvärmare m tidur,
- Eluppvärmda spolarmunst.,
- Panelinlägg Sanded silver
- Motor + kupevärmare

Leverans beräknad till v 48.
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Gurra82
ja varför byta om man ändå skall köpa "nästan samma" bil. Du har ju inte riktigt slitit ut den
Variosboy skrev:En dum fråga:
Varför byta bort pärlan????

Ja det kan man fråga sig kanske. Men det fanns några anledningar. Det ena var att RTI systemet började kännas föråldrat och nu när Volvos nya Sensus system kom vart det ju i sig mer intressant. Att man kunde chippa med behållen nybilsgaranti var också en bidragande orsak. Volvos valmöjligheter har tyvärr en del begränsningar och i och med att jag tog sportpaketet med "r look" så fanns det plötsligt bara en modell av stolar att välja mellan, dessutom i helgrått lr ljust. Skinnet var varken kul eller snyggt och hela inredningen helgrå vilket var trist.

Sen brukar jag försöka byta efter 2 år innan det blir för mycket mil och nybilskänslan helt dött ut, så det började helt enkelt kännas dax.

Jag kan väl tillägga att hade det varit möjligt hade jag beställt ännu en S80 V8, men som sagt det är ej länge möjligt.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Krollspell skrev: Sen brukar jag försöka byta efter 2 år innan det blir för mycket mil och nybilskänslan helt dött ut, så det började helt enkelt kännas dax.

Jag kan väl tillägga att hade det varit möjligt hade jag beställt ännu en S80 V8, men som sagt det är ej länge möjligt.
Jag kan bara hålla med dig, har haft min bil i ett och ett halvt år och visst känns det att den inte är ny längre,
Användarvisningsbild
av MartinS
Gurra82 skrev:
Krollspell skrev: Sen brukar jag försöka byta efter 2 år innan det blir för mycket mil och nybilskänslan helt dött ut, så det började helt enkelt kännas dax.

Jag kan bara hålla med dig, har haft min bil i ett och ett halvt år och visst känns det att den inte är ny längre,
Nu har jag i och för sig aldrig ajälv köpt en ny bil utan brukar slå till på 2-3 år gamla bilar i bra skick. Men vad är det egentligen som ni lyckas dra ner i skicket så pass att den inte känns ny längre, går det att definiera vad det är?

/Martin
Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]

Välkommen ut i trafiken

IMG_3650.jpeg

Är det någon skillnad med grillen mot v[…]