Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Franken
hellå har en 245 med en230k motor som ja skulle vilja ta bort avgasreningen på och all den dära vacumm skiten som sitter på
undrar om det är nån här som vet om det går att ta bort utan att den drar mer bensin eller nån annan bi effekt :?:
Användarvisningsbild
av prototypen
Vad är syftet med att plocka bort det?
Få ut mera ohälsosamma gaser i luften?
av Addekarlsson
Bieffekt nr 1, du får den inte genom besiktning igen....
Bieffekt nr 2, som prototypen säger, spyr ut en massa skit i onödan....

Mvh/ Adde
av Franken
har hört att man får ut mer effekt om man tar bort det och ja bryr mej inte om den inte går igenom besiktningen
av mojoman
Du kan ta bort alla vakumslangar, sånt skit behöver du inte på den förgasaren, Gjorde det nyligen på min racing 240. Det enda problemet man får är något sämre tomgång men annars vart den piggare. Måste tilläga att jag har solex förgasaren i min.

Det enda jag gjorde på den va att dra 2 nya vakum slangar från insuget till förgasaren, om du vill se exakt var de sitter kan jag skicka bild på det. utan dessa har man ingen lågfarts egenskaper eller tomgång.
av Franken
hade vart sjyst med bilder.
blev den mycket sämre på tomgång eller :?:
av mojoman
Inte märkbart, men ta bilder på hur allt sitter o blir du inte nöjd kan du alltid koppla tillbaka allt. Det är ganska enkelt o hitta dessa vakumslangsplatser. Du har en vakum precis vid förgasarfoten samt ett på insuget på samma sida (går inte o missa dom) Sen på förgasaren så sitter det 2 platser där man kan koppla in vakum på, dessa sitter på baksidan om du kollar på förgasaren från förarsidan. Förutsatt att du har solex förgasare och inte SU eller nått annat.[/img]

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]