Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zefs
Hej!

Jag har en Volvo S60 2.5T från 2004. Igår upptäckte jag att när jag har AC:n inställd på kallt blås så kommer det varmluft från fläktarna på högersida (passagerarsidan). Det blåser alltså ut varmluft i två av fläktarna. Är det någon som vet vad detta kan bero på?

Tacksam för svar!
av jaob
samma problem som jag hade/har på min... det är för lite gas i systemet och det är antagligen en läcka i systemet och med 90% på kondensorn.
av Zefs
jaob skrev:samma problem som jag hade/har på min... det är för lite gas i systemet och det är antagligen en läcka i systemet och med 90% på kondensorn.
Och vad innebär detta? :???:
av Daddan
Har du rengjort temperatursensorn? Om du inte vill skruva ut klimatpanelen kan man dammsuga vid gallret. Akta lilla pinnen som sitter bakom gallret bara, den kan lätt gå av.
Användarvisningsbild
av wissel
Daddan skrev:Har du rengjort temperatursensorn? Om du inte vill skruva ut klimatpanelen kan man dammsuga vid gallret. Akta lilla pinnen som sitter bakom gallret bara, den kan lätt gå av.
Och LYSSNA om den snurrar....liiiten pappeslapp framför, den bör fastna i gallret då fläkten suger in Referensluft från Kupén för att känna va tempen....
av Zefs
Daddan skrev:Har du rengjort temperatursensorn? Om du inte vill skruva ut klimatpanelen kan man dammsuga vid gallret. Akta lilla pinnen som sitter bakom gallret bara, den kan lätt gå av.
Nä, jag lider av "tummen mitt i handen" och tänkte höra mig för här vad det kan bero på och eventuellt kosta att fixa till det.. :)
Användarvisningsbild
av Vojje
Om temp.sensorn varit kass borde det blåst varmluft från alla ventilationsutsläpp.

Du har klart en liten motor som sköter en "blend-door" som mixar luften. Något har nog hänt den.
av Zefs
Vojje skrev:Om temp.sensorn varit kass borde det blåst varmluft från alla ventilationsutsläpp.

Du har klart en liten motor som sköter en "blend-door" som mixar luften. Något har nog hänt den.
Vad kostar det att fixa på en verkstad?
Användarvisningsbild
av wissel
Zefs skrev:
Nä, jag lider av "tummen mitt i handen" och tänkte höra mig för här vad det kan bero på och eventuellt kosta att fixa till det.. :)
Hehe, Dammsuga ett litet galler i bilen...sitter under Radion, LYSSNA om fläkten bakom snurrar....rena Raketforskningsprojektet :P :D
Lämna in så löser Volvofolket det åt dig. :P
Troligen lite gas i systemet. 1500 :- på AC-firma, troligen 3000 på Volvofirma. ;-//

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]