Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svpett
pianopeter skrev:Uppdaterade bilen med de nya skivorna och efter 1 dag brakade sensus systemet ihop så nu är de mjukvaru uppdatering och kartorna läggs in på nytt. Meckigt värre
Heisann
Vet du hvilken versjon da hadde av Software før og etter oppdatering

MVH
Svein-Egil
av Steff 99
apersson850 skrev:Ha, jag ska kanske sluta sura för att jag inte fått några skivor än.
Jag saknar allt också...har mailat Volvo via "min Volvo" där tycker dom att jag skall kontakta Navtec. :roll:
Men jag har inte köpt något från "Navtec" så jag förmodar att Volvo eller ÅF löser detta om inte det kommer någon ny uppdatering.
av pianopeter
nur har jag 03 på slutet. Fick min bil men nu är de fel land, belgien och de går inte o ändra till sverige och sen har röststyringen slutat att funka, nu börjar jag bli sur
Användarvisningsbild
av petkas
pianopeter skrev:nur har jag 03 på slutet. Fick min bil men nu är de fel land, belgien och de går inte o ändra till sverige och sen har röststyringen slutat att funka, nu börjar jag bli sur
det är just sånt där man blir irriterad på,kan dom inte kolla på verkstan att saker o ting är rätt innan dom släpper ut bilen,kan inte tar många sekunder för dom att kolla att RTI:n funkar som det ska. :x
av engrogg
Är det någon som vet vilken modul eller fil eller vad som helst som ska uppdateras på verkstaden, för "min" tekniker har ingen aning hur man uppdaterar rti:n.. Har 0930 nu & 5.00.17L på Bluetoothen så den vore trevligt att få uppdaterad oxå? Han har kört allt säger han men bevisligen så fattas nåt=)
av engrogg
Fick svar av Navteq idag.

Dear Mr. Englund,

Thank you for contacting the Volvo MapCare™ customer contact centre.

The update for your Hard Disc Drive RTI navigation unit has been delayed until mid-October 2011. We will deliver the update to the address on record: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx and send an email to xxxxxxxxxxxxxxxxxxx upon dispatch.

If you have any further questions, please respond to this email and indicate your reference number. Alternatively you can contact the Volvo MapCare™ customer contact centre mentioning this email and quoting your reference number.

Sincerely,

Volvo MapCare™ Customer Contact Centre

International Toll Free Number: 00800 3737 4627
av engrogg
Ställer frågan igen, tänkte dit senare under dagen igen..

Är det någon som vet vilken modul eller fil eller vad som helst som ska uppdateras på verkstaden, för "min" tekniker har ingen aning hur man uppdaterar rti:n.. Har 0930 nu & 5.00.17L på Bluetoothen så den vore trevligt att få uppdaterad oxå? Han har kört allt säger han men bevisligen så fattas nåt=)
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag fick också besked om oktober.

Currently NAVTEQ is working on sending all of the Volvo Map Care orders to all of our registered map care customers. At the moment your order has not yet been placed however we are expecting to send out the remainder of the map care orders by the end of October. Therefore we expect that you will receive your map care order within the next 4-7 weeks depending on how fast the postal services are.
Användarvisningsbild
av petkas
lämnade in bilen i morse för att dom skulle installera RTI:n på nytt o killen vid disken sa dom hade reserverad en HEL TIMME för att fixa detta,dom måste har stött på problem därför att bilen står fortvarande hos dom,får tar o ringa dom i morgon o kolla läget,fn. rattar man en fri lånebil V70 2,0 kinetic manuel :evil: ,men så länge som dom står för en fri lånebil så ska man inte klaga.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 29
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]